Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

jag brukar göra tvätten på våren/sommaren när det är varmt ute och då kör jag med brisk ( finns på bla bbv).
och då dränker jag in hela bilen ( läs säten/golv) med brisk i ljummet vatten.
låter det verka i 20 min sedan kör jag med en våtdamsugare. ( eller en matttvätt finns att hyra för en billig peng)
är det mkt skitigt kan man ta en borste och gnugga
fläckar kan man få om man inte blöter allt "lika mkt" det är min erfarenhet iaf.
all skit försvinner, jag har kört baksäten där det har vart blöta leriga hundar och det blir som nytt.
sedan brukar jag låta den stå i solen med rutor på glänt, eller i garaget med luftavfuktaren på över natten
falcon skrev:jag brukar göra tvätten på våren/sommaren när det är varmt ute och då kör jag med brisk ( finns på bla bbv).
och då dränker jag in hela bilen ( läs säten/golv) med brisk i ljummet vatten.
låter det verka i 20 min sedan kör jag med en våtdamsugare. ( eller en matttvätt finns att hyra för en billig peng)
är det mkt skitigt kan man ta en borste och gnugga
fläckar kan man få om man inte blöter allt "lika mkt" det är min erfarenhet iaf.
all skit försvinner, jag har kört baksäten där det har vart blöta leriga hundar och det blir som nytt.
sedan brukar jag låta den stå i solen med rutor på glänt, eller i garaget med luftavfuktaren på över natten
kan bara säga 2 tumma upp.. kanon..du vet hur man ska göra.. :mrgreen:
Att göra rent verkar lättare än att hitta något medel som förhindrar smuts
att fastna igen. Jag vill minnas att det en gång i tiden fanns ett sprayfabrikat
som på något mystiskt sätt "inpregnerade" klädsel så det inte fastnade så lätt ?
Jag hade mitt framsäte i nyskick i höstas och nu ser det ut som skrutt igen !
Snö som "kommit in" ger stoora fläckar på sätet, det mörknar i tyget där mina ben ligger an i framkant av sätet osv osv.
Är det mera vätska som gäller vid rengöringen, får en känsla av att det ligger massor av smuts strax under ytan av klädseln
som trycks uppåt av min tyngd ?
Inpregnera med vad ?
:???:
C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]