- fre 20 jan 2012, 11:53
Mycket att kosta på en bil som hade gått 28000, men vid det läget var den perfektfungerande i övrigt och det kändes inte helt rätt att skrota den heller. Eftersom lådan blev totalt genomgången med utbyte av slitagedelar osv så kunde den garanterat överleva bilen i övrigt.
Det jag fr.a. satte värde på var det fina bemötandet jag fick av Växellådeservice i Trelleborg, i stark kontrast till Audi.
Stimo skrev:Det är klart, så kan man göraDet var på en Audi 100 2.8 -93. Automatlådan började läcka olja mitt under semestern. Audi i Göteborg hade alla personer med växellådekunskaper på semester och ingen ville göra något. Fick Trelleborgsföretaget på tips från Småländsk Audihandlare. I Göteborg monterade de ut växellådan, satte den på pall till Trelleborg, som ställde upp väldigt snabbt och villigt. I Göteborg hade verkstaden förstört momentomvandlaren vid avmontering, men jag fick en av Trelleborgarna utan extra kostnad. Jag vill minnas att själva renoveringen (vid det läget visste vi inte varför lådan läckte, men i efterhand var det troligt att det var en spricka i momentomvandlaren som sedan orsakade att den sprack) kostade c:a 15000:-, fast pris - fast då talar vi om automatlåda. Sedan tillkom ju av- och påmontering på Audi i Göteborg för c:a 7-8000. Detta var 2005. Trelleborgarna hade avtal med transportföretag så jag tror frakten ingick i priset på något sätt.Tack för infon. Vad var det för fel på din låda och vad slutade notan på?
Mycket att kosta på en bil som hade gått 28000, men vid det läget var den perfektfungerande i övrigt och det kändes inte helt rätt att skrota den heller. Eftersom lådan blev totalt genomgången med utbyte av slitagedelar osv så kunde den garanterat överleva bilen i övrigt.
Det jag fr.a. satte värde på var det fina bemötandet jag fick av Växellådeservice i Trelleborg, i stark kontrast till Audi.
Nu: Mercedes-Benz A-Klass 180CD 2017 Tidigare: 2017-2018 Renault Megane 1.5 diesel 2011 • 2009-2017: V50 D5 2008 •