Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Där är något lurt med det.

Gick ut och kollade. Oavsett vilken nyckel jag låste upp med, så var bilnyckelminne ibockat. Men det fungerade inte.
Jag bockade av och satte på bilnyckelminnet igen för dotterns nyckel, och nu fungerar det. Min inställning på ena nyckeln, hennes på den andra. Åtminstone när man trycker på fjärren för att öppna. Provade aldrig vad som händer om jag bara öppnar dörren, med den ena nyckeln i fickan.

Får nog rackarn gå ut igen...
av PFA
Fångar upp tråden då jag inte får minnet i förarstolen att fungera via PCC'n. Tycker att jag har gjort enligt manualen. Ställer in stolar och speglar som jag vill ha dem, går ur bilen, låser med PCC'n. Min sambo låser upp dörren med sin PCC, ställer in stol och speglar som hon vill ha dem. Går ur bilen och låser med sin PCC. Jag låser upp med min PCC'n, men stolar och speglar rör sig inte, dvs står kvar i det läge som sambon ställde in.

Har Keyless, men också sportstolar, vet inte om det kan ha någon betydelse? Jag använde inte Keyless när jag försökte registrera PCC'erna eftersom det inte står något om det i manualen, utan låste och öppnade med PCC'erna.

Ska minnet i PCC'n fungera även om man öppnar/låser upp dörrarna Keyless (när man väl fått det att fungera)?

Är minnena i stolen (tre minnen) oberoende det som PCC'n har, dvs innebär i praktiken att man kan ha tre minnen plus ett per PCC?

Någon klok person som förstår vad jag gör för fel?

Våra kompisar over there verkar också brottas med liknande problem:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... 4-R-Design

XC60 Summum MY14

Bild
av pergrein
Har du markerat i menyn att nyckelminnet ska vara igång för varje nyckel?

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av P210
På V50:n är nyckelminnena oberoende av de tre minnena på stolen, jag behlöver inte "spara" mina inställningar - stolen åker dig jag sist hade den, inte till något av minneslägena.
Åtminstone när man trycker på fjärren för att öppna. Provade aldrig vad som händer om jag bara öppnar dörren, med den ena nyckeln i fickan.
Detta verkar stämma om du har keyless, rycker jag bara upp dörren ändras stolen inte, bara om du låser upp bilen med fjärrkontrollen...
Det förtar ju lite nyttan med keyless, vet jag att någon annan kört bilen sedan jag hade den sist måste jag använda fjärren!
av pergrein
Det fungerar om man har keyless att låsa och öppna med bara handtaget så ska stolen ändra sig...

Mvh
Per
av Smale
Jag hade samma problem.
Se till att gå in på My Car och se till att bocken är ikryssad för bilnyckelminnet. Observera att du ska göra detta med båda nycklarna, sedan ska det fungera :-)
av PFA
Okej, får kolla så att det är ikryssat för båda nycklarna. Förstår inte varför det ska ha någon betydelse, för jag antar att man kan välja att använda minnet bara till den ena nyckeln om man vill? Ska kolla, tack för tipset!

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då känns[…]

Trögstartad XC60

Vår XC60, 2015 D4 AWD, har börjat bli l[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]