- tis 02 maj 2006, 22:34
CarMan skrev:Kan hålla med dig då det är fint väder men om det e halt ute, hur ska du svänga med framhjulen om dom inte har grepp? Jag drog slutsatsen som man upplevde på halkbanan... svänger du med framhjulen när det är halt så "händer det inget" utan bilen fortsätter ju att köra fram då det inte finns något grepp.. säger inte att min motivering är korrekt, utan tänker logiskt bara... :???:Alminjo skrev:vägverket har säkert rätt att man ska ha bättre bak.. men min motivation varför jag har bättre fram är:Ja du måste börja tänka anorlunda !!!
- framhjulsdriven bil "drar" ut dj ur kurvan
- de e me dom hjulen du styr
- dom bakre hjulen "hänger" ju med bara.. låter mer logiskt tycker jag.. MEN kanske dags o tänka annorlunda nu efter alla tester och info.samlingar som VV gjort..
Framdäcken kam man alltid vrida till rätt riktning för att få tilabaka greppet med.
att få vattenplaning med bakdäcken är som att dra i handbromsen på is & en sån bil vill jag inte möta på vägen!
får man vatten planing med framhjulen går bilen bara rakt fram & om bilen är framhjulsdriven så får man vatten planing lite tidigare, eftersom däckn drar bilen & då kan man släppa gasen & vips så har man fult grepp.
Stolt BMW-ägare nu
S60 "Lambo Doors" *såld*
S60 "Lambo Doors" *såld*