Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fisch skrev:I mitt påstående framgår det just ingenting om huruvida bromsvätskan roterar kolven.
Nej, inte hur men att. Din teori vad som händer när man trycker ner bromspedalen gäller helt enkelt inte.
Fisch skrev:Du är däremot välkommen att förklara hur det fungerar i detalj.
Har gjort det, samt bifogat en illustration av uppbyggnadsprincipen.
Jaså, kolven rör inte på sig när du trycker ner bromspedalen? Mer ingående har jag inte varit.

Förklara istället hur det fungerar mer detaljerat, så vi andra kan lära oss. Jag förstår inte hur du menar i alla fall.
Det är nog så att kolven justeras ut fast man inte använder handbromsen,vet att det funnits äldre bilar som bara haft det via handbromsen men inte s/v40.bara att testa,ta loss oket,skruva in kolven,tryck på pedalen några gånger,försök trycka in kolven igen utan att skruva.
Då har jag bytt huvudcylindern,samt så köpte jag nya ok fram också då dom gamla inte såg riktigt krya ut.
Luftade själv med slang med backventil men fick det inte bra,blir till att leta upp nån under söndagen
och göra på gamla viset.Funkar det inte då så blir det ett djungelvrål över stan..

Hur gör ni när ni luftar? Motorn igång eller inte?
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]