Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robine
Hittade bara en typ på Biltemas hemsida men när jag kollade på Mekonomen och Autoexperten så hade dom en bild på delen och den är betydligt längre ?? och har en helt annan form (se ska om jag få in en bild på den jag köpt).
hur var det då med storlekarna på torx, insex, blocknycklar? eller måste man kolla detta på plats också?
Användarvisningsbild
av Dalmans
Lättast är ju att gardera med en sats med torx, en med insex, en med blocknycklar.
skadar ju inte att äga då det är vanligt förekommande verktyg, men om du verkligen bara vill äga en blocknyckel, en insex osv jämför med det nya staget, jag minns inte vilka storlekar iallafall...
av *pettson*
robine skrev:Hittade bara en typ på Biltemas hemsida men när jag kollade på Mekonomen och Autoexperten så hade dom en bild på delen och den är betydligt längre ?? och har en helt annan form (se ska om jag få in en bild på den jag köpt).
hur var det då med storlekarna på torx, insex, blocknycklar? eller måste man kolla detta på plats också?
Förutsatt att du greppat tag i 72-336 så har du köpt rätt stag. Dom är precis likadana som alla andras i utformningen.
av robine
Hejsan!

I tisdags gav jag mig på bytet och det gick bra tills det nya staget skulle monteras på.
Staget för alldeles för "långt" jämfört med hur det skulle fästas men det löstes genom att ta en domkraft och "trycka" ihop dämparen.
Hann endast med ena sidan då bytet tog många timmar (vi försökte dra i stången som går genom bilen o få dit fästet), men nu vet jag hur jag inte ska göra nästa gång. Tydligen skulle detta inte uppstått om jag höjt upp bilen på båda sidor. :)

Det satt inte heller någon torx på staget som satt där utan det blev blocknyckel + lednyckel för att lossa. Och sedan drog jag åt med lednyckeln. Strl 17 om jag inte minns fel.

Tack för hjälpen, nu hoppas jag andra bytet går bättre :)

tack för hjälpen oc
Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]