Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Stackars människor.Så meningslöst i detta korta liv så jag får hoppas att de dog lyckliga innan det small. :???:
Kan inte tycka synd om dem....

Här var det några som stal en Saab och körde runt i 3 dagar som galningar innan de fronta en bergvägg och brann upp allesammans.

Och ytterligare ett gäng som brassade runt i en volvoturbo några dagar höga som hus innan det for ut i skogen och några dog .

Innan det var det 4 som brassade i en snodd Audi till man frontade en tradare och alla dog....

Man blir ju fan rädd om vägen är full biljuvar i snodda bilar med knark-stenade förare och kör som idioter.

Det är ju lika bra att de far av vägen så man slipper möta dem i nästa kurva......
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Ptja, så kan man ju också se det. Ett annat sätt att se det är att det förmodligen ligger en riktig tragedi bakom deras öden. De kanske inte haft en snäll mamma och pappa som brytt sig om dem? Ur det perspektiet tycker jag faktiskt synd om dem, men visst, det blir enklare om man ser det i svart eller vitt.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
llesrof skrev:Ptja, så kan man ju också se det. Ett annat sätt att se det är att det förmodligen ligger en riktig tragedi bakom deras öden. De kanske inte haft en snäll mamma och pappa som brytt sig om dem? Ur det perspektiet tycker jag faktiskt synd om dem, men visst, det blir enklare om man ser det i svart eller vitt.
Fri vilja finns väl? Nångång väljer man att börja röka, dricka eller knarka? Lite för enkelt att skylla på avsaknad eller dum förälder. OT visst, men viktigt ämne!
Detta händer när vissa använder sitt sunda förnuft vid bilkörning, förnuftet som en del hävdar helt eller delvis bör ersätta lagstiftning och som kan hänvisas till i samband med gränser för fortkörning och/eller alkohol/droger.
De flesta av de olyckorna jag referade till ovan (inte just den senaste i raden bara ) var ju serie-kriminella som redan hade långa straffregister, missbruk, misshandel , stölder, rån, inbrott, olaga hot osv på sig redan. Vad hjälper det om man skulle skylta ned till 30 km/h överallt, skulle de bry sig, tror inte det.

Sen kan man väl tänka på alla 1000-tals människor som slipper drabbas av dessas vildars framfart med stölder, rån, inbrott, misshandel och hot i framtiden.
ÄRRet skrev:
llesrof skrev:Ptja, så kan man ju också se det. Ett annat sätt att se det är att det förmodligen ligger en riktig tragedi bakom deras öden. De kanske inte haft en snäll mamma och pappa som brytt sig om dem? Ur det perspektiet tycker jag faktiskt synd om dem, men visst, det blir enklare om man ser det i svart eller vitt.
Fri vilja finns väl? Nångång väljer man att börja röka, dricka eller knarka? Lite för enkelt att skylla på avsaknad eller dum förälder. OT visst, men viktigt ämne!
Helt riktigt. Trasiga leksaker och betong i sandlådan är ingen ursäkt för att bete sig hur som helst, men det kan vara en av förklaringarna till att en del människor beter sig som de gör. Det finns en självklar poäng i att dessa personers destruktiva beteende förr eller senare destruerar dem själva också. Fast jag tror inte på den typen av rättvisa. De som sköter sig är i långa loppet de som förlorar när man står där med livets bokslut.

Hur som helst... de där Suprorna är skitfula. :mrgreen:

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]