Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kojje
För dyrt leta vidare för dom pengarna hittar du en 2.0T med ungefär samma mil och samma årsmodell men gå med fördel upp till fas 2 årsmodell 2001- många förbättringar gjorda och bättre rostskydd.
av Mythiis
Hade gärna haft en Fas 2, verkar dock som att bilarna är dyrare här nere i Skåne eller något. Jag har inte sett en enda Fas 2 för under 40 000 kr (oftast en bra bit mer än så), såvida de inte är "renoveringsobjekt". Samtliga -00 som finns vill folk ha över 30 000 för. Jag tycker också det är dyrt, men har samtidigt inte lyxmöjligheten att vänta på "fyndbilen" eftersom jag nu sitter helt utan bil ö.h.t. Det är ett helvete att köpa bil överlag enligt min mening...
av Mythiis
Ja, eftersom jag måste få plats med gitarrförstärkare, gitarrer m.m. + att sambon går i hundskaffartankar så måste det vara en V40. Men tack för tipsen ändå!
av Uninium
Nu förmodar jag att det inte vart nått köp av den aktuella bilen,37000kr är för mkt
för en 00 1.8,personligen så skulle jag undvika FasI med sugmotor just för
att dom har Renualt lådor.FasII fick volvo lådor på bilarna med sugmotor också.

Men för dom pengarna du pratar om så får du ju annars en fin V70 för också.
Skönare komfort och bättre plats med tanke på din hobby och att det ska in en hund
i eran familj.Och kvalitén är helt annat på V70 mot S/V40.

Tex: http://www.blocket.se/hassleholm/Volvo_ ... a=23_6&w=2

Annars är det väl bara att leta upp en intressant V40 längre uppåt landet och hoppa på tåget
och få en riktig road trip på köpet :)
av Mythiis
Sådär, det blev lustigt nog en 1.8 -00 till slut i alla fall, dock för den mer modesta summan av 30 000 kr. Förutom två stenskott och en ytfläck stor som en enkrona i passagerartröskeln så är den rostfri, nybesiktigad, mycket välservad och med god dokumentation. All extrautrustning förutom Blacklinepaketet har vi, och allt fungerar precis som det ska. Växellådan är ju lite sladdrig på V40 fas I tyvärr, men det är väl en vanesak. Än så länge är vi nöjda! Nu väntar man bara på att saker ska gå sönder, som vanligt med bilar... :roll:
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]