Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det verkar bara på vid fördelaren som det spökar.
Hade bort den igår igen för att försöka isolera lite kablar, och trodde jag hade lyckats då bilen gick utan beskymmer i 3 min. Men sen började den missa igen, men inte alls lika farligt som innan. Ska försöka komma på ett bra sätt att isolera de skadade kablarna.
Det verkar som jag skulle behöva byta fördelaren för att få ordning på den kabeln.
Men sen vart den andra kabeln går som sitter i i bilen vet jag inte så jag vet inte hur jag ska kunna byta den.

Har iaf limmat kablarna idag med limpistolen.
Dock går bilen precis lika som innan, fast tvärtemot hur bilen gick från början.

Innan gick den bra när den hade blivit varm, men illa när den var kall.
Nu går den som den skall när den är kall, men efter några minuter så börjar den missa igen.

Väldigt tokigt tycker jag.

Kan det tänkas vara termogivaren som säger om motorn är kall eller varm?
Kan vara så, jag föreslår att du kontrollerar funktionen på tempsensorn. Den sitter under 3:ans insug och har 2 poler och eftersom du har LHJtronics 2.2 så har du en tempsensor med blått kontaktstycke. Mät upp eller byt, en ny tempsensor kostar 150:- på skruvat.se. Sök med ditt regnummer men se upp så att det är rätt sensor som visas.

http://www.skruvat.se/Kylvatsketemperat ... 12078.aspx

Mvh GK
Har idag efter tips av en på Volvo fått veta att båda tåtarna till givaren skall ned i jord och blir det då ingen skillnad så är det inte tempgivaren o vice versa.

Jag provade att koppla båda ner i jord, hände inget som jag kunde märka, men när jag koppla ihop de båda så sjönk varvet lite. Eller hade jag kanske för dålig jord där jag testade.

Men verkar iaf som att det inte är givaren för den gick lika illa idag när den gått ca 2 min oavsett om jag hade kablarna ihop eller isär.

Polarn skulle leta upp en tändmodul (den på skärmen) för att se om det är den som spökar. Eller kanske man kunde testa kylspray på den.

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]