PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Glöm styrväxeln!

Jag gjorde denna konvertering på min 142:a folkracekärra. Det fungerar och det blev riktigt bra, MEN vinklarna är långt ifrån perfekta. Det duger ypperligt att ha att räjsa med men det tuggar fint när man kör snäva svängar osv.

Problemet är länkarmarna först och främst, de är så jäkla breda och sticker fram så att styrväxeln inte på något vis kan hamna i linje med armarna på spindlarna.

Edit: Annars kan du ju alltid flytta över hela balken från 240 om du har lite för mycket fritid. Sedan kan du ju svetsa om armarna nertill för stötdämparfäste och fjäder och sedan bygga dit ett fäste för en övre länkarm. Annars kan du alltid behålla 240 fjäderbenen och svetsa om innerskärmarna, kanske blir lite enklare fast svårare att få stadigt
Användarvisningsbild
av Isac
P1800 skrev:Skivor vet jag inget om men det kan vara värt att undersöka

Oken passar men du måste byta bromsrör då det är annan gänga på 240.Möjligen kan fästhålen behöva borras någon tiondels mm också.

Styrväxel har jag extremt svår att tro är ens nära bolt on. Man allt kan ju ordnas...
bromsslang? vet du något om de? ifall man måste byta eller om man kan använda 140's gamla? :)
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]