Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

emwtur skrev:
andreas88 skrev:jag plockade loss armen från motorn och testa motorn genom att sätta igång den med spaken, men det händer inte nåt den är död. kollade säkringen och den är hel. så nästa steg är väl och kolla ström och jord till motorn inne i luckan.
kan du dra runt torkarn med handen - när motorn är loss ?
innan du kan det är det ingen idé att laga motorn - den riskerar bara att brinna upp pga att armen rostat fast !
/emwtur
jag kan dra runt torkarn enkelt med motorn loss. jag ska mäta spänningen därbak så får vi se vad det visar.
Användarvisningsbild
av emwtur
andreas88 skrev:
emwtur skrev:
andreas88 skrev: ...
kan du dra runt torkarn med handen - när motorn är loss ?
/emwtur
jag kan dra runt torkarn enkelt med motorn loss. jag ska mäta spänningen därbak så får vi se vad det visar.
Bra - då är det lönt att försöka fixa resten !
/emwtur
jo precis, ska ändå köpa nytt länkage tänkte jag. men som sagt börjar med och mäta spänningen där bak, hur vanligt är det med kablar som går av i gångjärnet? jag kollade inne i luckan och där går dom tre kablarna från motorn ihop med dom andra in i bilen, finns det nåt kontaktstycke där bak i bilen så jag kan kolla ledningarna från spaken?
hej på er, jag mätte igår spänningen till bakrutetorkaren, då motorn inte går, och fick fram följande, mellan svart (jord) och orange (konstantspänning?) 12,4 volt med tändning på. och när jag tryckte på spaken med tändningen på, så hade jag 12,4 volt mellan svart och gul (manöver från spolarknappen via intervallrelä?) och när spaken inte är på finns ingen spänning på den gula. så allt är som det ska eller?
allt är som de skall. har du provat en annan motor? jag e 100% säger på att det är motorn som e skrot. byt den. så funkar nog allt
jo det har jag konstaterat att den e skrot, jag koppla den på bilens batteri när motorn gick och motorn dog direkt när jag koppla plus på torkarmotorn, men ville också vara säker på att det finns ström som det ska där bak..
ni som kan det mesta härinne, jag tänkte jag skulle byta hela länkaget från motor till torkararm, lossa från motorn är ju enkelt, men min fråga är hus sitter den fast i andra änden igenom rutan? jag kunde inte se nån skruv från insidan.
Användarvisningsbild
av emwtur
sitter en mutter på axeln genom rutan - om jag fattar din fråga rätt ?
sitter precis så att man är skitskraj för att spräcka rutan när man skall släppa den.
Jag vågade inte lossa min till slut utan nöjde mig med att smörja upp axeln genom rutan !

/emwtur

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]