NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jackoo
KKR skrev:
ejwbegysv skrev:Tackar för all info... ja som sagt så blir man lite tveksam, 07 eller nyare blir över min budgett tyvärr...

Anledningen till ev. en T5:a är att jag kör mycket med släpvagn och husvagn och behöver en stark bil...
Man får väl hoppas att "barnsjukdomarna" har blivit åtgärdade på de äldre! Dessutom finns det 36 Volvo V 50 årsmodell 07 och nyare för under 120.000:- på http://www.bytbil.com

Dom barnsjukdommarna som volvo inte "känner till" och skiter fullständigt i?

Vill man ha en bra bil så tycker jag personligen man köper en v50 nyare än 06 eller en annan modell..

Min farsa har en 1 år gammal v50 nu där klädseln har börjat spricka :-)-)
Han har ju nybilsgaranti kvar men för den som inte har det är det inte lika roligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är ju bara en klädsel som spricker & den har dom försökt att åtgärda i omgångar.
de andra färgerna/mönstren spricker inte
av greenbay
CarMan skrev:Det är ju bara en klädsel som spricker & den har dom försökt att åtgärda i omgångar.
de andra färgerna/mönstren spricker inte
Är det bara den svarta ( mörkgrå ) som spricker?

Förklara gärna närmare, tack!
/greenbay
av kebne
Har dragit en 1470 kg husvagn i minst 300 mil i somras med v50 2.0d som hade förstärkta fjädrar. Tyvärr är min vagn wobblig i vissa fall redan vid 70km/h. Samma husvagn var betydligt stadigare med vår förra bil, en v70 -98 2.5t utrustad med automatisk nivåreglering. Motormässigt fungerar 2.0d i v50 bra att dra med men är husvagnsdragning viktigt så rekomnenderar jag att du får provdra din husvagn med bilen innan. Husvagnar är olika på vägen och min går inte lasta om särskilt mycket i syfte att förskjuta viktbalansen.

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]