Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Va rost? Skulle S/V40 rosta :roll: Har jag aldrig hört talas om :wink:
Ja ja skämt å sido. För 12 500 så kanske man inte kan räkna med en rostfri bil. Men visst är det värt att kolla lite extra efter.
Jag hade varit mer rädd för växellådan om ettan är trög att få i. Vilken motor är det?

Ang betalningsform... brukar inte bilfirmor vilja ha postväxel? Men jag vet inte. Har heller aldrig handlat av en bilfirma innan.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
jag slantade min volvo cash, han ringde innan och sade att om jag ville så kunde jag använda mig av bankdosa direkt öveerföring
av Naesstrom
Jodå, har kollat lite efter röst och det verkar inte vara mer än normalt... när det gäller växellådan tror jag att det bara är plastbussninge som behöver bytas

Sent from my HTC Desire
av greenbay
Be att få den bytt INNAN du betalar! Alternativt be att de lämnar garanti på att lådan inte rasar.
Det finns massor av bilar, det blir årets sämsta månader för bilförsäljare framöver, så du behöver inte ta första bästa bil.
/greenbay
av Naesstrom
Ska kolla det om garanti, bil behöver jag tyvärr nu eftersom min blir skrotad av försäkringsbolaget nu i dagarna... :(

Sent from my HTC Desire
av PTV
S/V 40 är säkert en bra bil men förmodligen betydligt tråkigare att köra runt i än en femcylindrig 850.
av Larzan
Kom just på. Att en gång bara äga en bil med gashydralik kan ju vara kul.
Brukar man få för en billig slant och dessutom stoooor.
Användarvisningsbild
av Jensen
greenbay skrev:Be att få den bytt INNAN du betalar! Alternativt be att de lämnar garanti på att lådan inte rasar.
Det finns massor av bilar, det blir årets sämsta månader för bilförsäljare framöver, så du behöver inte ta första bästa bil.
/greenbay
En bil som kostar under 30000kr behöver en bilhandlare inte lämna någon
som helst garanti på.
Att tro att dom skall bygga om el lämna garanti på lådan är ju bara att
glömma.
av greenbay
Då köper man inte den bilen...
Själv slutade mitt billetande: (max 40000 kr, lite mil, inga strulmodeller, några krockkuddar, bra däck s och v.) med att jag köpte en Toyota Avensis 2.0 manuell 1999, med 10800 mil, en ägare, rostfri, fullservad, bra SoV däck osv, för 35000 kr.
Innan jag slog till kollade jag på flera misshandlade, rostiga, misskötta S och V40, några 850 och någon 940.
Volvobilarna hade gått minst 20000 mil, utom en V40 på 17000 mil, där kamremmen skulle bytas, och några andra fel.
Pålitligt, tyst och prisvärt: Toyota Avensis
Roligt och sportigt: Många bilmodeller förutom Avensisen. ( Fast strulfrihet och komfort är ju trevligt det med)
/greenbay
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]