Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lindskog
Ok tack Lason.. ska kolla detta i morgon.. Lånade en bränsletrycks mätare för att kolla om trycket var ok.. det låg mellan 2,5 o dryga 3 bar beroende på varvtal.. är det som det ska ? har ingen aning om vad det skall vara.

/Jonas
av Lason
lindskog skrev:Ok tack Lason.. ska kolla detta i morgon.. Lånade en bränsletrycks mätare för att kolla om trycket var ok.. det låg mellan 2,5 o dryga 3 bar beroende på varvtal.. är det som det ska ? har ingen aning om vad det skall vara.

/Jonas
Egentligen ska det ligga på 3 bar konstant... MEn det lilla borde inte vara något problem...
av noppe1
hade samma problem,,bytte ut allt ,inget hjälpte..men sedan sa min bror att kolla jordningen på höger sida fram vid blinkersen,,,lossade lite på skruven o smörjde med 5-56,,sedan drog jag åt o juckade på alla jord anslutningar...sedan provkörde jag o alla skitproblem försvann,,bilen går som en klocka..startar o går jämt o fint,,o tempen håller sig lugn..min varvade också upp o dummade sig efter att den var halv kall7VARM..HOPPAS DET HJÄLPER...många volvo problem beror på JORDFEL,,,KLASSISKT ENLIGT VOLVO SJÄLVA.:) .
Användarvisningsbild
av Sparkz
Lason skrev:
lindskog skrev:Ok tack Lason.. ska kolla detta i morgon.. Lånade en bränsletrycks mätare för att kolla om trycket var ok.. det låg mellan 2,5 o dryga 3 bar beroende på varvtal.. är det som det ska ? har ingen aning om vad det skall vara.

/Jonas
Egentligen ska det ligga på 3 bar konstant... MEn det lilla borde inte vara något problem...
Det ligger 83 bar över trycket i insuget. Alltså varierar trycket på mätaren när man gasar, och undertrycket i insuget ändrar sig. Det är därför det är en vakuumslang till regulatorn.
På så vis beror insprutad bränslemängd bara på insprutningstiden.
Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]