Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
precis som Pettson skriver! bara att skaffa dig praktisk erfarenhet som kan hjälpa dig.
ja ställer mig ofta frågan hur har min generation överhuvudtaget överlevt utan alla adhd kombinationer som finns och som skapar onödiga servicekostnader? koppla bort det (om det går) när det halktränas på sjöar parkeringar, blir träningen realistisk o dessutom roligare
LYCKA TILL Joockeg
Isak
Användarvisningsbild
av isak
obefintlig då jag körde upp som privatist.
av llesrof
isak skrev: ja ställer mig ofta frågan hur har min generation överhuvudtaget överlevt utan alla adhd kombinationer som finns och som skapar onödiga servicekostnader?
Det var rätt många som inte gjorde det.
Användarvisningsbild
av isak
cancern tar även offer!
av roffeman
Hmmm... Har nyligen hört följande om hur man bäst hanterar (kraftig) sladd med framhjulsdrift: Släpp inte gasen, dra på istället och styr åt det åt hållet du vill. Som jag fattar det så är teorin att framhjulen har fäste och gasar du så drar man bilen i önskad riktning. Någon som kan bekräfta/dementera? Beror kanske på underlaget, asfalt/snö? Jag kör rwd just nu och kan inte testa.

Och från personlig erfarenhet vet jag att det går utmärkt att få bakhjulssladd med fwd utan att rycka i handbromsen. Massförflyttning och dåliga däck bak.
Användarvisningsbild
av vetten
Håller nog ändå på att frikoppla och styra mot sladden är det bästa sättet om man nu inte råkar vara en van rallyförare.
När man är ute i trafiken så tycker jag att det verkar som om dom flesta är amatörer trots allt :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
roffeman skrev:Hmmm... Har nyligen hört följande om hur man bäst hanterar (kraftig) sladd med framhjulsdrift: Släpp inte gasen, dra på istället och styr åt det åt hållet du vill. Som jag fattar det så är teorin att framhjulen har fäste och gasar du så drar man bilen i önskad riktning. Någon som kan bekräfta/dementera? Beror kanske på underlaget, asfalt/snö? Jag kör rwd just nu och kan inte testa.
Funkar inte om du vill veta.......

Du kan inte dra på och styra samtidigt...... du kan möjligtvis gasa lite och styra för att dra bilen rätt, ger du fullgas så tokspinner det och går rakt fram. Om du nu inte sitter i en bil med rallydubbat, då räcker greppet för att dra dig rätt med fullgas.
av *pettson*
roffeman skrev:Hmmm... Har nyligen hört följande om hur man bäst hanterar (kraftig) sladd med framhjulsdrift: Släpp inte gasen, dra på istället och styr åt det åt hållet du vill. Som jag fattar det så är teorin att framhjulen har fäste och gasar du så drar man bilen i önskad riktning. Någon som kan bekräfta/dementera? Beror kanske på underlaget, asfalt/snö? Jag kör rwd just nu och kan inte testa.

Och från personlig erfarenhet vet jag att det går utmärkt att få bakhjulssladd med fwd utan att rycka i handbromsen. Massförflyttning och dåliga däck bak.
Finns inget att berätta.. boka halkbana eller ut och kör på bra ställe..
Med rätt tekniker fungerar det du säger.. med fel så går det bara mer åt helvete..dom flesta har inte rätt mekanisk teknik eller rätt fysisk teknik.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]