Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av captainsmirk
Ni vet inte det men jag är ett geni. Genom att lägga den gamla kodade nyckeln bredvid tändningslåset och skaffa två nya okodade nycklar så kommer jag runt problemet. Jag vinner!
Användarvisningsbild
av emwtur
vet inte , men jag hade nog kollat vad Volvo tar för en ny nyckel med kod !
men ok - om det betyder så mycket för dig - du vann !
/emwtur
av wexe
Ja att lägga dit nyckeln kunde nog alla räkna ut med lillfingret men genom att ha det så så blir ju bilen väldigt lättstulen. :-)-)
av captainsmirk
ja, jag sätter ju fast den under panelen så den inte syns. sen tycker jag synd om den tjuv som känner att lösningen på hans problem ligger i att stjäla en tretton år gammal Volvo.
Användarvisningsbild
av pang58
captainsmirk skrev:ja, jag sätter ju fast den under panelen så den inte syns. sen tycker jag synd om den tjuv som känner att lösningen på hans problem ligger i att stjäla en tretton år gammal Volvo.
I de allra flesta fall av bilstölder alt. tillgrepp av fordon handlar det inte om att behålla bilen utan att frakta sig från punkt A till B. Har egen erfarenhet av detta då min bil hittades ca 4 km från den plats den stals på. Lyckas idioterna köra iväg med bilen så gör de det. I vilket skick bilen sedan är i vet man ju aldrig...

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]