Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

.... nu har jag bytt tändkablar, tändspole, alla 4 spridare och den tänder fortfarande inte till, kollade gnistan igen och den är gul o vad jag tycker ganska svag

vet inte vad jag skall göra nu mer.... suck
Ja den har jag bytt mot en med samma nummer på som jag vet fungerar för den bil den var lånad ifrån fungerar o jag kör den dagligen..

Allt jag har bytt eller "lånat" kommer från en fullt fungerande likadan 740 från 1990.

Kan det vara styrboxen?? allt annat uton "knacksensor" "motortempgivare" och kallstartsventil e bytt

Sparkar snart sönder skiten.. tänkte som så att en 740 kan det ju inte bli så mycket fel på..
Du skrev att du testade med startgas och att motorn då tände tre gånger. Hade ni spridarkontakterna inkopplade då?

Hur är det med bränslereturen från BTR'en? Är den igensatt? Anslut en längre slang från BTR och peta ner i en petflaska. Kör på starten i 30 sek. Hur mycket bränsle fick ni i flaskan?
P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det går fint att blandtanka :-) Det har ja[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.