Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
CarMan skrev:
ZizzoZ skrev:Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)
Relativ vanligt att kundena på olika sätt bara måste ha bilen hur fort som helst (mot bättre vetande)
Ofta kan det vara så att bilen då båste tilbaka för en dragmontering eller tillbaka för en regbesiktning, o hur kul är det igentligen med facite i hand att behöva krångla, bara för att få bilen nån dag tidigare?

en annan sak är ju att man gör sig själv en björntjänst, om säljaren trycker in en leverans så har han ofta inte tid at gå igenom bilen på samma sätt som han hade tänkt att göra. Idag är en grundlig genom gång av bilen & anlägningen en viktig del i bilaffären.
Kan inte hålla mig. Det var ju en hel massa fånig moralpredikan.
Jag undanbad mig en massa ceremonier och genomgång av min nya bil tillsammans med en säljare. Inget skynke/täcke och snickesnack om var blinkersspaken sitter. Bara kör ut bilen från hallen och sedan tack o adjö.
Det är ju inte en månraket man hämtar ut, direkt.
Vi som är nellade [skånska?] som små barn och vill leka med våra nya saker direkt, ska få göra det. Är leveransservicen klar och i mitt fall lackkonserveringen, då är det bara ut och köra! (Standard leveransservice tar inte en timme att göra ens.)
Normalköpare, Sture och Agda som behöver handledning och information om var fören på bilen sitter skyndar knappast på leveransdag och får allt monterat. En dragkrok kan t ex monteras när fan som helst.

Vad då för krångel?
Grundlig genomgång av anläggningen??? ?:-/

Bäst kundsupport ger man om man erbjuder kundanpassad service. Expressleverans till vissa och lugnt och fint till andra. Det finns ingen medelväg utan gräddfil ska erbjudas alla. Det ger även bäst PR och snurr på företaget.
av SverreK
ZizzoZ skrev:Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)

Det tråkiga va ju att 17:15 så skulle jag plocka upp en jobbarkompis för vi börja jobba kl 18. Men jag återkommer :) Det lilla jag hunnit köra så går bilen som en dröm. Tyst och känns som en stridsvagn (positivt) på vägen trots is och halka. 8)

Härligt.... Hoppas det var värt väntan... Jag har kört D3 en månad nu och det är alltid lika roligt att kika på färddatorns bränsleförbrukning....

Lycka till med nya fina bilen
/Sverre
Användarvisningsbild
av CarMan
genom gång av anläggningen = när det är dags för service, vart ringern jag, vem svarar & var ställer jag bilen.
Information om volvo assistans, när jag kan ringa o vad som händer.

Exakt vad som görs på olika anläggningar skiljer regält. det viktiga är att kunden ska känna sig trygg i sitt biläganda hoss just den ÅF
av ZizzoZ
För det första så är allt monterat på bilen. Sen så är jag inte handikappad så jag vet vart jag ringer och hur jag beter mig. Så CarMan spelar ingen roll hur mkt du försöker trycka ner mig. Jag är nöjd med bilen och jag vet vad jag behöver veta.
av Steff 99
Det är alltid någon annan som får lida när man är påstridig att få gå före när det gäller leverans på avtaladtid.
Men självklart är man själv den som skriker högst så behöver man inte vänta ytterligare en dag för att någon annan skall gå före.
Användarvisningsbild
av betterlead
Steff 99 skrev:Det är alltid någon annan som får lida när man är påstridig att få gå före när det gäller leverans på avtaladtid.
Men självklart är man själv den som skriker högst så behöver man inte vänta ytterligare en dag för att någon annan skall gå före.
Aah! Du tillhör kanske dem, som tycker att den som inte lägger sig i högerfilen på motorvägen fem km innan ett vägarbete, ska hängas i pungen och att det är långtradarchaufförer ska vara vägpoliser som följer egen påhittad lag?
OBS! Ironi.

En affärsuppgörelse mellan två parter, i detta fall säljare och köpare av bil, ska inte följa jantelagen - även om det är en affär som sker i landet Sverige.

Hallå, vi snackar inte vårdkö här!
Det är en helt annan femma.
av Steff 99
betterlead skrev:
Steff 99 skrev:Det är alltid någon annan som får lida när man är påstridig att få gå före när det gäller leverans på avtaladtid.
Aah! Du tillhör kanske dem, som tycker att den som inte lägger sig i högerfilen på motorvägen fem km innan ett vägarbete, ska hängas i pungen och att det är långtradarchaufförer ska vara vägpoliser som följer egen påhittad lag?
OBS! Ironi.

En affärsuppgörelse mellan två parter, i detta fall säljare och köpare av bil, ska inte följa jantelagen - även om det är en affär som sker i landet Sverige.

Man kan se saker på olika sätt, men jag skulle bli irriterad om jag fick vänta ytterligare en dag, bara för att någon skrikit sig till "min" leveranstid.

Jag har aldrig väntat i någon vårdkö, det finns försäkringar så att man går före ! :lol:
Användarvisningsbild
av Momentum
Äsch - Jag hämtade min nästkommande helg, den var färdig en tisdag tror jag det var - då kunde vi göra det i lugn och ro - och hela familjen kunde följa med - och vi kunde åka en sväng sen också
Förstår inte vad det är som är så bråttom - det är ju bara en bil
Användarvisningsbild
av betterlead
Vi är alla olika. I mitt "familjefall" är det bara jag som bryr mig om det där med bilar. Övriga tycker knappast att köpa bil är något nöje. Det där med ballonger och varm korv är också bara fånigt. En bil är en bil. ;)
Processen är inget kul, ha och köra däremot...
av perhall
Steff 99 skrev:
betterlead skrev:
OBS! Ironi.

Man kan se saker på olika sätt, men jag skulle bli irriterad om jag fick vänta ytterligare en dag, bara för att någon skrikit sig till "min" leveranstid.

Jag har aldrig väntat i någon vårdkö, det finns försäkringar så att man går före ! :lol:
Vårdkö-haha- du vet hur man ska retas!!!

Det är ju oftast lönsamt för köparen att vänta (om man har inbyte) så åf ska ju vara glad att man vill komma o hämta sin nya bil direkt. De får pengarna o inbytesbilen.../PH

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]