- lör 13 nov 2010, 18:40
Jag undanbad mig en massa ceremonier och genomgång av min nya bil tillsammans med en säljare. Inget skynke/täcke och snickesnack om var blinkersspaken sitter. Bara kör ut bilen från hallen och sedan tack o adjö.
Det är ju inte en månraket man hämtar ut, direkt.
Vi som är nellade [skånska?] som små barn och vill leka med våra nya saker direkt, ska få göra det. Är leveransservicen klar och i mitt fall lackkonserveringen, då är det bara ut och köra! (Standard leveransservice tar inte en timme att göra ens.)
Normalköpare, Sture och Agda som behöver handledning och information om var fören på bilen sitter skyndar knappast på leveransdag och får allt monterat. En dragkrok kan t ex monteras när fan som helst.
Vad då för krångel?
Grundlig genomgång av anläggningen??? ?:-/
Bäst kundsupport ger man om man erbjuder kundanpassad service. Expressleverans till vissa och lugnt och fint till andra. Det finns ingen medelväg utan gräddfil ska erbjudas alla. Det ger även bäst PR och snurr på företaget.
CarMan skrev:Kan inte hålla mig. Det var ju en hel massa fånig moralpredikan.ZizzoZ skrev:Tja, då har man fått bilen idag då :mrgreen: Säljaren ville att jag skulle komma imon men drog en vals om att jag inte kunde då 8) Så vid 16:55 rulla jag ut från återförsäljaren med min nya bil :)Relativ vanligt att kundena på olika sätt bara måste ha bilen hur fort som helst (mot bättre vetande)
Ofta kan det vara så att bilen då båste tilbaka för en dragmontering eller tillbaka för en regbesiktning, o hur kul är det igentligen med facite i hand att behöva krångla, bara för att få bilen nån dag tidigare?
en annan sak är ju att man gör sig själv en björntjänst, om säljaren trycker in en leverans så har han ofta inte tid at gå igenom bilen på samma sätt som han hade tänkt att göra. Idag är en grundlig genom gång av bilen & anlägningen en viktig del i bilaffären.
Jag undanbad mig en massa ceremonier och genomgång av min nya bil tillsammans med en säljare. Inget skynke/täcke och snickesnack om var blinkersspaken sitter. Bara kör ut bilen från hallen och sedan tack o adjö.
Det är ju inte en månraket man hämtar ut, direkt.
Vi som är nellade [skånska?] som små barn och vill leka med våra nya saker direkt, ska få göra det. Är leveransservicen klar och i mitt fall lackkonserveringen, då är det bara ut och köra! (Standard leveransservice tar inte en timme att göra ens.)
Normalköpare, Sture och Agda som behöver handledning och information om var fören på bilen sitter skyndar knappast på leveransdag och får allt monterat. En dragkrok kan t ex monteras när fan som helst.
Vad då för krångel?
Grundlig genomgång av anläggningen??? ?:-/
Bäst kundsupport ger man om man erbjuder kundanpassad service. Expressleverans till vissa och lugnt och fint till andra. Det finns ingen medelväg utan gräddfil ska erbjudas alla. Det ger även bäst PR och snurr på företaget.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.