Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Jag vet inte, jag är också lite inne på teorin med "proppar" i avgaset! Hade det vart något med sprutet borde bilen även vart slö i de första växlarna...

Förvisso går det ju tyngre för motorn att jobba upp en vikt som redan är i rörelse och ska upp i mer rörelse! Det är ju hela fysikens lag som spelar in där. Men ser man till hur en motor brukar bete sig vid konstigheter med acceleration, brukar det märkas redan vid första växlarna. Så ja, avgaset skulle nog kunna vara en bov i dramat!

Du har inte hört någon form av "skrammel" från katten?
av yoakeem
jo, vid låg hastighet och hög växel (3:an) när jag gasar på så skramlar det till om avgassystemet, men jag har inte tänkt på att de kan vara katten? bilen i sig går bra 1, 2, 3:an, men eftersom jag aldrig åkt nån "frisk" T4 så vet jag inte om den går som den ska där heller? den kanske är skitslö i jämförelse med en som går som den ska... nån i stockholmsområdet som är lite mer high på dessa motorer som kan tänka sig att kolla läget i motorn för en platta bira eller en utekväll? extremt tacksam isf...

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]