Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

25 bilar under ett hus. Känns som vi skulle vakna rätt snabbt om larmen började gå där nere. Snarare så det borde vara högre krav på ett vanligt garage då det ofta förvaras betydligt mer lättstulna saker än bilar där. Verktyg, svetsar, svärmors gamla bröllopsklänning...
jag kan inget om försäkringar, så jag vet inte. man jag gissar att et venligt garage bara inne håller en bil 0 et värde på ca 300-500K
25 bilar har säkert ett högre samanlagt värde, o det är det jag tror försäkringsbolaget räknar.
XC90_Executive skrev:För att "sno" koden måste man nr 1. sno orginalfjärren (den måste man ha för att först öppna garaget och sedan för att kunna programmera en ny fjärr). 2. Låsa upp locket på motorstyrningen. 3. Parkoppla genom en speciell "cykel" med olika moment.

På den tiden det tar att "sno" min kod till garaget så hade man kunnat länsa rubbet där inne.

Det är mycket möjligt att en rullande kod kräver inkodning av ny fjärr, det törs jag inte säga imot.
Men en icke rullande kod kan du stjäla långt avstånd o sen bara öppna dörren utan inprogramering.
av Cicaro
Det bör inte vara några problem att finna en lösning som är tillräckligt säker för att försäkringsbolagen ska godta, aptus/assa abloy(http://www.aptus.se/) är ett företag som rikstäckande installerar sådana system. på förra jobbet hade vi ett system från bravida med "tag" + kod för att låsa upp och larma av...

Dock så är det oftast tyvärr ganska dyrt att installera system eftersom en server som hanterar dessa brukar kosta multum(hyresgästföreningen här fick en offert på 25k för installation av motsvarande system på en dörr till källarlokal, dörrautomatiken kostade ca 5 medan servrar och installation gick på 20k)
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]