Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
Jag har ägt både S40 och V40 och det var inte bara marginellt större i V40, man kan lasta betydligt mer skrymmande saker och det är mycket lättare att lasta.

Samma sak lär gälla mellan S60 o V60 också när det gäller att lasta.
av Arese
Volvo verkar inte vilja (kunna?) kombinera design och praktikalitet. Antingen får man köpa en rymlig låda (V70) eller en trång men snygg(?) V60. Varför inte kombinera storheterna? Även vi barnvagnsfraktande sommarstugeägare som åker till alperna vill ju ha en snygg bil!

Titta på Mazda 6 te x - snygg OCH stort bagage.

Mvh
Arese
av Steff 99
Ynot skrev:Jag har ägt både S40 och V40 och det var inte bara marginellt större i V40, man kan lasta betydligt mer skrymmande saker och det är mycket lättare att lasta.

Och vad har V40/S40 med storleken på V60 att göra :shock:
V60 ÄR liten i bagaget.
av Lazy
Steff 99 skrev:
Ynot skrev:Jag har ägt både S40 och V40 och det var inte bara marginellt större i V40, man kan lasta betydligt mer skrymmande saker och det är mycket lättare att lasta.

V60 ÄR liten i bagaget.
Jag besvarade din fråga varför man bemödar sej att lansera en V modell, därför jämförde jag med V40/S40 och mycket riktigt när jag ringde min säljare sa han att V60 är lättare att lasta och du kan lasta mer skrymmande saker än i S60. Sen beror det väl på vilket behov man har av bilen för att tycka den är trång i bagaget.
Jag tycker även att V50 är lättare att lasta än S60 och V60 lär väl inte vara mindre än V50. ??:-/
av Steff 99
Ynot skrev:
Steff 99 skrev:

V60 ÄR liten i bagaget.
Jag besvarade din fråga varför man bemödar sej att lansera en V modell, därför jämförde jag med V40/S40 och mycket riktigt när jag ringde min säljare sa han att V60 är lättare att lasta och du kan lasta mer skrymmande saker än i S60. Sen beror det väl på vilket behov man har av bilen för att tycka den är trång i bagaget.
Jag tycker även att V50 är lättare att lasta än S60 och V60 lär väl inte vara mindre än V50. ??:-/
V60 lastar mindre än V50 räknat i liter, jag hittar inte mätfakta , men det finns säkert någon som har det här på forumet
av Lazy
Ynot skrev:Volvo säger att V60 lastar 15l mer än V50 så jag vet inte var du fått dina uppgifter ifrån. ??:-/
Köp DN idag, där står det svart på vitt att V60 lastar mer än V50. :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Varför bemöda sig att lansera en V modell om den inte är mer än marginellt större än S60, vitsen med en kombi är att få in mer utan att behöva ha en bil som är nära 5 meter lång..
Har du aldrig märkt skillanden hur mycket enklare det är att lasta in en resväska genom en stor kombilucka jämfört med att försöka pula in den genom en liten sedanlucka.

Sedan är ju en helt meningslös biltyp. Utrymmet bak utnyttjas ju inte alls när man drar ned taket och klämmer dit en lite bagaelucka.
av s6025t
V60 lastar 13 liter mer än v50 bakom ryggstödet men med ryggstödet fällt så lastar v50 mer....V60 430-1241 liter V50 417-1307 liter....
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag förstår inte problemet. Köp S80/V70/XC70/XC90 om ni behöver stora bilar.
Jag tror varken S60 eller V60 har småbarnsfamiljen som tänkt målgrupp. Även om Matzen10 här på forumet körde förra generationens S60 genom hela småbarnstiden.

Det som då är större risk för målgruppen är om inte golfbagen går in utan att fälla baksätet.

/Anders
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]