Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieseltuc
Har själv funderat på Nokain WRG2 SUV som sommar, vår och höst däck. Toppa detta med dubb på vintern. Alternativt riktiga nordiska friktion redan i mitten på oktober och "vanliga" sommardäck.
av Lövet
Okay, först lägger vi 450.000kr på en bil. Sedan ska vi spara in 10.000kr på att bara köra med en uppsättning däck?
Det är två månaders värdeminskning vi pratar om här :roll:
av Tobbev
Precis Andreas. Jag kännar folk som har dyra bilar, men kör med billiga svajiga skitdäck vilka totalt sabbar körupplevelsen, allt för att spara några hundralappar.
av drajen
Dessvärre har jag fått strypa ner min XC60 AWD D3 så långt att det inte kommer få plats med vinterhjul. Jag hade missförstått hur mycket stålars man hade att röra sig med. :-|
av dieseltuc
Du skall inte behöva rymma tillbehör innom de x,x basbelopp som din tjänstebil får kosta. Det är ett tillbehör som du förslagsvis köper efteråt.
av tunnis
Beror ju på vad öretaget har för regler.
Jag vet flera företag som har krav att vinterdäck och dragkrork skall ingå inom x,x basbelopp.
av perhall
Körde alldeles nyligen en A8 med 20" skitdäck, klart sämre komfort än en A6 med 18":(

Gör som ni vill, men t ex en inbromsning på vått vid + 2 grader kommer M+S-däcken inte att klara alls lika bra som vinterdäck, inte heller en undanmanöver i sommarväglag eller snömodd etc. Och, som sagt, varenda tysk har två uppsättningar däck och lägger på vinterdäcken vid +8 grader ungefär...

Vinterdäck är väl det enda som kan hamna utanför bilens spec och ändå vara med som förmån utan att man måste ta upp det? Är åtminstone svårt att komma åt... till skillnad från om man skriver bort xenon och bose-system.../PH

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]