- mån 17 maj 2010, 23:51
Puh. Men det låter väl bra - iaf för mig att det bara är en mekanisk grej, en axel som är i fel läge.
Det kanske t o m jag kan fixa.
Jocke S. skrev:Tack! Jo, jag kollade idag. De sveper bra, men parkerar/pausar alltid klockan ett.MartinBl skrev:Torkarna sveper ju över rutan som dom ska (skriver du). Men dom stannar alltid vid samma läge (på rutan)...Jocke S. skrev:Det som krävs är att man lyfter torpedplåten och flyttar läget på torkaraxeln. Detta genom att lossa motorn, ställa axeln i rätt (yttre) läge, montera tillbaka motorn etc.Okej, tack! Jag är ju en rookie. Nu har jag inte ens tagit av plåten som är ovanför motorn - och mellan motorhuven och vindrutan. Är det den som är torpedplåten?
Så enligt dig så är rotorsaken mekaniskt och inte elektriskt?
Ok, jag ska se om jag pröva detta nästa helg kanske.
När du startar torkaren och stänger direkt igen, så går torkarmotorn ett varv. När motorn snurrat ett varv så når motorn en brytare som stannar motorn.
Om axeln som motorn driver står i fel läge när motorn står i s.k. pausläge, så stannar även torkarna i fel läge.
Edit! Torpedplåten är den plåten som sitter mellan motorhuv och vindruta.
Puh. Men det låter väl bra - iaf för mig att det bara är en mekanisk grej, en axel som är i fel läge.
Det kanske t o m jag kan fixa.
- By 246