Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suk215
blådåren skrev:"Fel kan lösas på många sätt av många och inget sätt behöver vara dåligt" är ett citat som många kanske borde fundera på !
Helt rätt "liewi" !!!

Det finns nästan lika många sätt att laga på som det finns reparatörer (har sett det på jobbet emellanåt.., jobbar som bilelektriker :) ...) det gäller bara att lägga det på rätt nivå!.

Fick in ett sånt här jobb härom veckan då killen som hade bilen jobbat lite "på egen hand" och fått lite lustiga funktioner i luckan då det tydligen(enligt honom) inte skulle spela nån roll vilken av dom 3 (?) gula kablarna som anslöts till vilken...

Gör en större "loop" på insidan vid gångjärnet så blir brytningen inte så tvär!.
HAHA .... måste samma färg på kabel möta samma färg på de kablarna som blivit kabelbrott :lol: :lol:
Ja, man ska inte uphhöras att bli förvånad :roll:
av suk215
suk215 skrev:
blådåren skrev:"Fel kan lösas på många sätt av många och inget sätt behöver vara dåligt" är ett citat som många kanske borde fundera på !
Helt rätt "liewi" !!!

Det finns nästan lika många sätt att laga på som det finns reparatörer (har sett det på jobbet emellanåt.., jobbar som bilelektriker :) ...) det gäller bara att lägga det på rätt nivå!.

Fick in ett sånt här jobb härom veckan då killen som hade bilen jobbat lite "på egen hand" och fått lite lustiga funktioner i luckan då det tydligen(enligt honom) inte skulle spela nån roll vilken av dom 3 (?) gula kablarna som anslöts till vilken...

Gör en större "loop" på insidan vid gångjärnet så blir brytningen inte så tvär!.
HAHA .... måste samma färg på kabel möta samma färg på de kablarna som blivit kabelbrott :lol: :lol:
Ja, man ska inte uphhöras att bli förvånad :roll:

oj ... läste lite för snabbt , visst va det så att några hadde samma färg , i mitt fall var bara en av de gula helt av , så då va det ju inte så svårt :wink:
av Bagy
Problemet löst! En kabel (svart) var av och tre! var skadad (vit,röd,liten svart)

Åkte på OK/Q8 och köpte lite kabel och eltejp, hade kabelskor hemma. Jag lossa minuspolen på batteriet och körde igång, efter 20 min hade jag skarvat och tejpat och lagt på batteriet igen, kostnad: 55:- ink eltejp. Nu fungerar det prima!

Tack för svaren! MVH / Andreas
av Fred
En nätt besparing på 945 kr jämfört med att köpa en ny kabelstam från Volvo och 3945 kr om du lämnat in bilen! :D Om du gjort lagningen väl kommer du inte få problem med brott igen.

Grattis till en lyckad operation!

Mvh
/Fred
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]