Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har jag bytt fördelarlock och rotor det blev ingen skillnad. Jag får gå på bränslefilter härnäst. Men det har uppstått lite nya symptom Det är följande, Gasar jag bilen fullt alltså plattan i mattan på högre växel så Hackar bilen som tusan och fortsätter jag hålla så börjar det smälla (nästan som förgasarsmällar) Håller jag då lite till så dör motorn. =S Snälla Hjälp mig Allt jag bytt är kablar,stift,rotor,fördelarlock,luftfilter,olja, oljefilter. Ingen skillnad =( Tacksam för svar
Det kan nog vara soppafiltret då. Jag har haft biltemas i snart 2000 mil utan problem. Min är både ovanligt lättstartad och den går ovanligt rent för att vara volvo vill jag nästan påstå.
Hur som helst, filtret verkar det inte vara något fel på, köp ett sådant, de går ju som du beskriver med skitigt filter.

Började felet plötsligt eller blev det bara värre och värre?
Det har enligt förra ägaren hållt på ett bra tag men blivit värre. men han påstod att det hackade för några år sedan och att han då bara bytte stift. men det måste hackat på annat vis för nu har inget jag gjort hjälpt så det får bli filtret nästa gång. mvh
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]