- tor 04 feb 2010, 22:20
#375353
B20 och B30 har INTE samma bultmönster, om du någonsin skruvat i bägge så syns det väl. B30 har även större svänghjul och koppling vilket innebär att du får ta lamellen från B27/B28/B280 med manuell låda eftersom den har rätt diameter.
Skulle det vara som du säger skulle ju alla ha en M400 på en B20, men så är det ju inte, eller hur? :)
Redlös skrev:B20 och B30 har samma bultmönster. Det där ska väl inte vara så svårt. Försök hitta en låda från 240 med B20 årsmodell 75-76, den har M45 med den sprängkåpan du behöver. Flytta kåpan till en M46 och voila, du har en rakställd overdrivelåda! Sen tror jag att du får använda tryckplattan från B30 med en lamell från t.ex. B21ET (kraftigare än den till B21A) för att lamellen ska passa på lådan. Huruvida du får bygga om kardan och växellådsfäste vet jag inte, men detta receptet funkar i övrigt.
B20 och B30 har INTE samma bultmönster, om du någonsin skruvat i bägge så syns det väl. B30 har även större svänghjul och koppling vilket innebär att du får ta lamellen från B27/B28/B280 med manuell låda eftersom den har rätt diameter.
Skulle det vara som du säger skulle ju alla ha en M400 på en B20, men så är det ju inte, eller hur? :)
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 242DL-75 | 244GL-79 | 245GL-88 | 745GL-88