Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
om du kör upp till 90 , frikopplar - stänger av tändningen - och det fortfarande låter - så har jag svårt att tro att det verkligen är något i instrumentpanelen som låter.
det kanske låter som om det kommer därifrån men .... - det borde helt enkelt inte finnas något som rör sig eller har spänning i kupén över huvud taget.

kolla för säkerhets skull upp den troligaste orsakerna till oljudet - stödlagret till kardan - är det friskt ?
kardanknutarna - inget glapp och inte fastrostade ?
/emwtur
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det här låter som listen ovanför vindrutan som fladdrar i fartvinden. Clipsen som håller den går att spänna åt genom att trycka dem mot bilens
högra sida med en spackelspade eller nåt annat tunt som man sticker under listen. Samma på sidorna, uppåt på vänstra stolpen och ner på höger. Alltså moturs runt rutan om man står framför bilen.

Prova att spola på rutan. Med lite spolarvätska under listen så brukar det tystna en liten stund.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]