Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
matzen10 skrev:Jag har haft en Ford med elframruta. Tills ett ynkligt litet stenskott förstörde HELA slingan. Nåväl, den främsta anledningen är, tror jag, att trådarna ger ljusschattering (eller ljussplittring kanske man säger?) vid möte. Detta är speciellt tydligt vid mörker! När motljuset splittras mot tråden blir reflektionen som stjärnor och det försämrar sikten något så för......! Mycket irriterande faktiskt.
Skulle tro att det är därför.

M V H
---> Matz
Mm du har samma erfarenhet som mig, sen går ju elslingan lätt sönder av stenskpott precis som du säger, sen lär en såndär eluppvärmd rutan kosta mer än en vanlig när man måste byta oxå.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
den är desutom inte lika efektiv som elbakrute värmen.
så man får skrapa om det är is ialla fall.
av ingo ten
Har haft en Sierra RX4x4,det funkar inte så bra på visa tider, man såg trådarna som störde sikten.
Jag bor i Huddinge,sthlm.hittills har jag skrapat engång klarar mig utan.
Användarvisningsbild
av Clodwig
Loner skrev: tis 13 dec 2005, 12:39
fn skrev:
Loner skrev:Då saknar jag mera eluppvärmd ratt, för jag är alltid kall om fingrarna..
Volvo hade det till 940 men man tog bort det av någon anledning... :???:
Precis, det fanns förr men sen försvann det.

/L
Jag har för mig att jag även hade det på min 740 GL av 87 års modell och att den slogs igång tillsammans med defrostern till bakrutan. Tittade man riktigt nära glaset kunde man se hårstrå-tunna trådar som gick vertikalt över hela rutan

Testa kolla inställningar högst upp till[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]