Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tackar för föregående hjälp. Jag går i jag vill ha mer att köra med tankar funderar på att höja turbo laddet men Hur mycket ger det?. Hur gör man för att höja det? är det nån slags skruv du vrider på eller är det mer tekniskt?. /Dieselsmurfe
Starta en ny tråd istället för att byta ämne. Rubriken stämmer ju inte överens med första inlägget.
Har redan en promotech box sittandes i bilen. kan man göra nå med boxen då?
dieselmagnus skrev:Man höjer inte bara laddet med en skruv. Du måste skaffa ett riktigt prog. Köp ingen "skit-box" dvs en dieselbox typ KCR.
Japp plocka bort skiten och skaffa ett prog. En diesdel jobbar med högt ladd redan ifrån grunden. Boxen ökar bara bränsletrycket så att mer diesel kommer fram eftersom dieslar jobbar med luftöverskott. Vill du ha mer mos bör du kanske byta till en bil med en dieselsexa i, typ mercedes 320CDI, BMW 535 eller liknande.
Angående cigguttaget där bak , så kan man lösa / fixxa problemet med en tub silikon i svart hälst, o lima runt den trasiga plastet o hålla den på plats, låt den torka över natten så är det klart, min gick sönde när jag skulle plugga in telefonladdaren o frugan körde, jävlar vad jag svor, men somsagt, man kan fixa alt bara man vill !

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]