Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I och med att jag har demonterat bägge hjullager har jag vickat och känt på dem båda. Jag håller med att det inte är ett tydligt glapp man känner i det slitna lagret men den där vibrerande gruskänslan har jag inte hos det andra lagret så jag tror att min bedömning är korrekt.

Jag bytte också knarrstagen på bägge sidor. Jag kunde inte montera tillbaks höger styrled eftersom jag lyckades inte med att fixera leden med insexnyckel vid åtdragningen. Insexinfattningen har korroderat bort så jag var tvungen att köpa en ny styrled, och jag såg till att inte få en modell med insexinfattning, de är ju helt hopplösa.

Jag lyckades inte dra höger och vänster drivaxelmuttrar hårdare än 120Nm + 50° respektive 120Nm + 30° (skriver detta så jag kommer ihåg det själv). Meningen är att man skall upp till 120Nm + 60° men hjulen började slira innan dess. Få be någon att hålla emot med bromsar så att jag kan dra dem rätt innan jag stukar dem. Det måste vara en jävulsk maskin de har inne på Loopen när de monterar fast fjäderbenen, jag har dock inte sett någon när jag var där.

Bilen går bra nu; jag hör inga missljud hur mycket jag än lyssnar och den har blivit otroligt följsam i styrningen, så än bådar det gott.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]