Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Mer feedback. idag kom det ursprungliga problemet tillbaka med att motorn inte tände när jag skulle starta, trots nedtryckt pedal. Men jag hade stängt av motorn tvärt innan, då kan en 965 bli sur. PLus att jag tror att insprutare läcker så att det kommer in för fet blandning via vevhusventilationen tillbaka till spjällhuset när startmotorn drar runt. För läckage från spridare kan väl inte backa tillbaka till spjällhuset via insuget? (Har tid på en boschverkstad i Bandhagen för koll av nålventilläckage och rensning, kan nog behövas efter 40 000 mil).

Eftersom jag nu lärt mig att hur luftmassemätaren funkar (varm tråd) och vad den kostar så ville jag inte spruta startgas framför den genom att lossa grova insugsslangen med LMM från luftfiltret. Drog isär gummislangen från nedre delen av tomgångsventilen istället och sprutade lite startgas genom slangen direkt in i spjällhuset och satte sedan tillbaka tomgångsventilen. Lika snabbt som att lossa LMM från luftfiltret. Startade utmärkt på detta vis. Gasen på rätt plats liksom. Sprutar man framför LMM måtte väldigt lite av den gasen komma igenom tomgångsventilen när man vrider om nyckeln såvida inte undertryck drar in alltihop.
Senast redigerad av 1 Jonasolof, redigerad totalt 0 gånger.
se till att du alltid kör bilen varm - varje gång du startar den !
Volvos vitblockare har problem med att dom tappar kompressionen om man stänger av medan "choken" fortfarande är på!
i ditt fall skulle jag kontrollmäta att temperatur givaren till insprutningen har rätt värde !
/emwtur
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]