- fre 21 aug 2009, 20:14
Kina är bara skit skit och åter skit. De må ha pengar men de enda de kan göra är att suga ut all teknologi ur volvo och sätta det i deras egna billiga skit kopior.
Skulle inte förvåna mig om europeiska underleverantörer bojkottar volvo heller ifall detta blir av. Dvs Bosch etc.
*pettson* skrev:Har inte snackat om svenskt och patriotiskt. Ford är inte dåliga bilar och jag ser inget ont i att ha lite ford teknologi i dagens volvo bilar. Ford är dessutom en enorm koncern som har (haft) enorma resurser.Lilja skrev:Jag må vara fördomsfull och allt vad det heter men om volvo köps av ett kinesiskt företag har jag köpt min sista volvo för gott. Det är bara en principsak.kika på vem som äger volvo personvagnar idag då och inse att du borde köpt din sista för länge sedan av samma skäl.
Idag ägs runt 20% av ett konsortium från usa. Med backup..just ifrån asien (dom är passiva ägare som vill ha aktieutdelning enligt nyheterna igår) man ägde 6% tills det krisade, nu har man alltså inhandlat till drygt 20%. Sen äger Renault en riktigt stor bit.. Det som är kvar är biten man slåss om. På vilket sätt känns det svenskt och patriotiskt?
Kina är bara skit skit och åter skit. De må ha pengar men de enda de kan göra är att suga ut all teknologi ur volvo och sätta det i deras egna billiga skit kopior.
Skulle inte förvåna mig om europeiska underleverantörer bojkottar volvo heller ifall detta blir av. Dvs Bosch etc.
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85