Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Servicenivån är ofta en smula högre, generellt sett, hos "landsortsvolvohandeln". Då man inte har så många ramavtalskunder så är det säkert så att säljarna anstränger sig lite mer. Däremot har jag inga dåliga erfarenheter av Bilia skall sägas.
Kan även rekommendera Roslagsbil i Norrtälje, deras säljare ansträngde sig ocksa verkligen för att fa affären pa min senaste bil. Nu blev det inte affär den gangen, men varm rekommendation fran mig ända.
Rent generellt verkar faktiskt volvohandlare vara minst energiska jämfört med andra märkeshandlare - det kan jag konstatera efter 9 månader av aktivt bilsökande i närområdet (GBG). Man behöver inte traska speciellt länge i en audi/Vw/MB-hall innan någon gör närmanden.
StringerBell skrev: Man behöver inte traska speciellt länge i en audi/Vw/MB-hall innan någon gör närmanden.
Det verkar obehagligt om dom gör närmanden. :wink:

Du menar kanske att dom är serviceminded, och söker upp presumtiva köpare, eller?

Vilken tur att det finns bra Volvohandlare som Bilia Segeltorp. Där blir man korrekt bemött av tjänstvilliga säljare.
Min erfarenhet Av Bilia Haga Norra är att de är flinka vid PC:n och knacka in offerten men att ge ett bra deal är svårare. Alltid dyrare än övriga...på samma spec.
Sen tycker jag generellt att bilhandlare dissar inbytesbilar och ger skambud och drar av för det ena och det andra.
Ett tips till ALLA bilnasare (för de kollar säkert här :D ) är att lägg till för det som är bra med inbytesbilen. Det går att landa på samma bud ändå men det kanske känns bättre för kunden att veta att det som man betalade extra för en gång i världen "betalar sig tillbaka" i slutändan
Exempel:
Säg att man får 50lax för bilen i inbyte
Säg då 40 först och sen lägg på 10 för bra grejer på bilen
Istället för att säga 60 och dra av lackskador mm
Slutresultatet 50 på båda och kunden kanske lite nöjdare
PLussa sen med 5 lax om bilen är välskött :lol:

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]