- tor 25 jun 2009, 13:22
#298977
Beklager at jeg ikke har fulgt opp topicet med kommentarer men jeg var ute etter feedback fra dere. Det har jeg nå fått og deres komentarer har har hjulpet meg med avgjørelsen som nå er tatt.
Jeg har gjort en grundig research og fant at ingen visste noe om V70 DRIVe uten at de var tilknyttet Volvo på en måte eller en annen. Jeg følte at jeg trengte info fra uahengige kilder og ringte "Motor" Nporsk Automobilforbunds tidsskrift. Der traff jeg en journalist som undret på om jeg visste hvor han var siden jeg ringte da jeg gjorde. Det viste seg at han var i hos Volvo i Sverige for å prøve bilen den dagen! Han lovte å ringe meg samme kveld hvilket han også gjorde.
Deres test av bilen varte i 4 timer. Blandet testkjøring i by land og motorvei. De var ikke lette på foten og endte med et forbruk på 0,56 som er pent i testsammenheng.
Kjøring i by var veldig bra; ingen stor forskjell på de og en "ordinær" V70. Lett ut av kryss, god komfor, støysvak og god bil.
Landevei var også helt OK men man begynte å merke at bilen manglet litt kraft.
På motorvei var det en V70 med de kvaliteter den har bortsett fra moror. Mye giring, forbikjøring måtte planlegges godt og motbakker der man vanligvis girer ett hakk ned måtte man innimellom gire opp og ned flere ganger.
Neste punkt var annenhåndsverdien. Hvor mye slittasje er det på motoren etter 100000km?
Så dommen er en helt OK motor til sitt bruk. Ikke en bil for en familie på 5 med mye bagasje på ferie men, som nevnt her, en perfekt(?) tjenestebil i byen.
Vi har valgt å grave litt etter oljepenger og har gått for en 2.0D med Summum og Plusspakke.
Sort metallic med sort skinninteriør.
Bilen får vi om to uker!
Jeg har gjort en grundig research og fant at ingen visste noe om V70 DRIVe uten at de var tilknyttet Volvo på en måte eller en annen. Jeg følte at jeg trengte info fra uahengige kilder og ringte "Motor" Nporsk Automobilforbunds tidsskrift. Der traff jeg en journalist som undret på om jeg visste hvor han var siden jeg ringte da jeg gjorde. Det viste seg at han var i hos Volvo i Sverige for å prøve bilen den dagen! Han lovte å ringe meg samme kveld hvilket han også gjorde.
Deres test av bilen varte i 4 timer. Blandet testkjøring i by land og motorvei. De var ikke lette på foten og endte med et forbruk på 0,56 som er pent i testsammenheng.
Kjøring i by var veldig bra; ingen stor forskjell på de og en "ordinær" V70. Lett ut av kryss, god komfor, støysvak og god bil.
Landevei var også helt OK men man begynte å merke at bilen manglet litt kraft.
På motorvei var det en V70 med de kvaliteter den har bortsett fra moror. Mye giring, forbikjøring måtte planlegges godt og motbakker der man vanligvis girer ett hakk ned måtte man innimellom gire opp og ned flere ganger.
Neste punkt var annenhåndsverdien. Hvor mye slittasje er det på motoren etter 100000km?
Så dommen er en helt OK motor til sitt bruk. Ikke en bil for en familie på 5 med mye bagasje på ferie men, som nevnt her, en perfekt(?) tjenestebil i byen.
Vi har valgt å grave litt etter oljepenger og har gått for en 2.0D med Summum og Plusspakke.
Sort metallic med sort skinninteriør.
Bilen får vi om to uker!