Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har Volvos Zubra och dom passar kanon på min röda bil.
Jag har Photoshoppat en bild så du kan se hur de ser ut på en svart. Ursäkta det lite slarviga redigeringsjobbet.

Bild
Alla tipsen är bra! Venator Chrome-bilderna var grymt snygga! De helsvarta fälgarna var snygga men lite för svarta tror jag. Skulle vara snyggt om de satt på en fet Bentley kanske.
Är det någon som har Fortune Diamond cut på sin bil och bilder på den, så att man kan se fälgen på?

Jag skulle kunna tänka mig antingen Fortuna Diamond cut eller Venator Chrome. Vad ligger priserna på ungefär, med sommardäck? Kan någon rekommendera passande sommardäck som har bra åk- och ljudkomfort?
tko skrev:Vad sägs om dessa fälgar, jag tycker de är riktigt grymma 8)
Bild
Kul att du gillar fälgarna. Dom är ju lite eljest som man säger i Norrland. Själv tycker jag att dom är helt förfärliga på en V70. Kanske på någon annan bil..............................................................nä det funkade inte det heller!

På något sätt tycker man ju att fälgen ska passa ihop med bilen i fråga om typ av bil/fälg, storlek, färg, stil osv.
DarrenB skrev:Alla tipsen är bra! Venator Chrome-bilderna var grymt snygga! De helsvarta fälgarna var snygga men lite för svarta tror jag. Skulle vara snyggt om de satt på en fet Bentley kanske.
Är det någon som har Fortune Diamond cut på sin bil och bilder på den, så att man kan se fälgen på?

Jag skulle kunna tänka mig antingen Fortuna Diamond cut eller Venator Chrome. Vad ligger priserna på ungefär, med sommardäck? Kan någon rekommendera passande sommardäck som har bra åk- och ljudkomfort?

Kan säga det med att dom inte är så mörka som bilden visar. Man ser dock klar skillnad på Fortuna silver bright (som jag har med vinterdäcken) och Diamond Cut.

Jag har Continental ContiSportContact3 på sommarn och jag tycker att dom funkar perfekt! Dom fick även grymt bra betyg i AMS senaste test!
DarrenB skrev:Alla tipsen är bra! Venator Chrome-bilderna var grymt snygga! De helsvarta fälgarna var snygga men lite för svarta tror jag. Skulle vara snyggt om de satt på en fet Bentley kanske.

Venator Chrome är finast, inget snack, setet kostar 40000kr. Jag har dock ett extra set som jag skulle spara till vinterhjul, men så ångrade jag mig. Jag ska ha Fortuna till vinter och Venator Chrome till sommarhjul.
Så om du vill så kan du köpa ett set av mina Venator Chrome med Pirelli Zero Roso däck för ett riktigt bra pris. Jag vill också köpa lite grejer till min bil, men först vill jag sälja dessa.
MVH
DarrenB skrev:Kan någon rekommendera passande sommardäck som har bra åk- och ljudkomfort?
Jag kör med Dunlop SP 3000A i 245/40-18. Mycket bra och tyst däck för sin dimension.
Köpte mina fälgar och däck från Högsäterdäck. Jag gav 8400 kr för 4 st Venator med Dunlopdäck inkl. frakt hem till dörren :-)-) Fälgarna var beg i mycket bra skick och däcken helt nya.

Bild

/Henrik

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]