- mån 25 maj 2009, 08:15
Min har som sagt var gått 24000 mil.
Nä, jag har inget huggande eller tuggande, utan rena vibrationer. Det är svårt att beskriva och förklara då dom uppkommer vid så låg hastighet.
(Det känns ganska olustigt att ha dom vid sådan låg hastighet!)
Men det närmaste är väl "obalanserade däck vid ~90 km/h". Men det är små vibrationer, men många!
MVH
Martin
PRAVDA skrev:Tjenare på er... Har ev. samma fel på min bil (v70xc-00, gamla karossen) Upptäckte idag hugg/tunga vibrationer från bakvagnen (vad jag tror), vid fullt rattutslag åt höger/vänster vid låg hastighet. Har nyligen fått bensinpumpen bytt , dvs säga haft hela bakvagnen nedskruvad. Får för mig att det kan finnas ett samband där ? Det jag undrar över är hur pass kraftiga vibrationer du har ? För mig känns det som det hugger mer än vibrerar. Bilen har för övrigt gått ca.13000 mil. ?:-/Hej,
Min har som sagt var gått 24000 mil.
Nä, jag har inget huggande eller tuggande, utan rena vibrationer. Det är svårt att beskriva och förklara då dom uppkommer vid så låg hastighet.
(Det känns ganska olustigt att ha dom vid sådan låg hastighet!)
Men det närmaste är väl "obalanserade däck vid ~90 km/h". Men det är små vibrationer, men många!
MVH
Martin
Diver om du läser det här, fick du ordning på din bil? Var det mellanlagret som var slut? Om någon annan har ngt att tillägga så är det välkommet :) har jag ringat in felet tro? Skulle gärna resonera lite med någon innan jag river dän och byter pjäsen :)
- By JohanES