Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oopss
jaha då var det dax igen motor lampan lyser. Finns det någon i helsingborgs området som kan läsa av felkoder, då menar jag inte en verkstad, (börjar bli drygt att åka till volvo varje gång man får felkoder på bilen) skulle vara intressant att få den avläst av någon som har en dator och se felkoderna då!! Hoppas på napp!!
av oopss
Har bytat lamda sond igen till en som passar -00 och framåt och har ingen felidikator som lyser och bilen går ibland bra och ibland dåligt. Provar man starta om bilen när den går dåligt kan den gå bra, har varit på bildeve och vid felkodsläsning markerar den nätverksfel någon som har nått förslag, volvo vill ha in den och felsöka säger att det inte är något vanligt fel ???!!!!
av bear
Hej!

Har ett liknande problem som jag nämnt i en annan tråd här, en dag dog bilen, har bytt lmm och lambda men den jäkla lampan till motor elektroniken tänds hela tiden ändå, ibland går det en dag ibland fem... har släckt den själv två ggr nu, men det är ju bara en tillfällig lösning,
vet inte mina avgasvärden. ska in med den igen efter semestern, varit inne sex eller sju ggr nu, vet hur du har det,,
Bear
Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]

Tack för info. Jag fegar nog ett tag till. Ho[…]