Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
psan skrev:Ok tack för infon :) , men för en oinvigd hur görs detta?
Step 1: Click the U3 icon in the system tray.
Step 2: Click on Settings > U3 Launchpad Settings
Step 3: Select 'Uninstall' > Uninstall U3 Launchpad
Step 4: Click Next
Step 5: Select No only if there's nothing on the flash drive that you need.
(actually even if there were any data on the flash drive I want, I would prefer to copy them out onto the computer, just in case there's a software glitch or power that corrupts my data!)
Step 6: Click 'Format' and finally 'Done'
av moxin
Har fortfarande inte fått nått svar från Volvo angående detta och skall jag vara ärlig så har jag gett upp hoppet om USB interfacet.....

Däremot har jag skaffat en Iphone 3GS vilket jag nu vill ha Ipod stöd för.

"inga problem" säger verkstaden, "mjukvaruuppdatering" säger han. Men sedan "tar inte bilen emot mjukvaran". Han har ingen aning om vad som kan vara fel. Ändå har jag 3.5mm AUX samt en USB port men Ipod applikationen kan inte köras över enligt VIDA.

Alltså är det måndagsex eller?

Imorgon (Onsdag) skall jag ner och personligen prata med Volvo Hotline för att felsöka då verkstaden "har för dålig kunskap och erfarenhet". Kanske man kan komma till botten med detta genom Volvos tekniska del istället?
av moxin
Bor i Lysekil.

Nu har jag varit i kontakt med Volvo som säger att Premium Sound med USB interface skall fungera direkt dock endast till Iphone 2g, 3G men ej till 3GS. :(

Det står "Ipod Laddar..." I fönstret inget mer. Så tills volvo uppdaterar applikationen blir det inget Ipod stöd för Iphone 3GS.

Tyvärr.....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag provade idag i en XC70 MY10, dock med Teknikpaket 1, så bara HP. Jag har en 3GS 32gb och det funkade alldeles utmärkt att plugga in den! Den laddades under tiden också.
av Tobbev
Jag har en Ipod Touch G2. Har bara kopplat in den en gång för att testa, men jag är 99.9% säker på att den också laddades.

Har du vägarna förbi Göteborg kan du ju låna mitt USB-minne som bevisligen funkar, använder det varje dag.
av moxin
På min står det som sagt Laddar.... Men det händer absolut inget mer. Menar ni att ni kan välja låtar och spellista, för det går nämligen inte för mig.
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]