PRIUS skrev:Att man står på sig om hur det gått till är nog bäst om man skall få rätt inför försäkringsbolag är min uppfattning.Problemet i det här fallet är ju att han inte vet det. Ingen har ju sett något.
Moderator: Moderatorer
PRIUS skrev:Att man står på sig om hur det gått till är nog bäst om man skall få rätt inför försäkringsbolag är min uppfattning.Problemet i det här fallet är ju att han inte vet det. Ingen har ju sett något.
PRIUS skrev:där det är en polis i uniform med när skaderegleraren tittar på bilenTänkte på en sak. Är du verkligen säker att det är en polis? IB Assistenten har t.ex också "uniform". Men det är dom mer raka byxorna och det står inte Polis på tröjan.
XC90_Executive skrev:Lite OT följervolvo
PRIUS skrev:där det är en polis i uniform med när skaderegleraren tittar på bilenTänkte på en sak. Är du verkligen säker att det är en polis? IB Assistenten har t.ex också "uniform". Men det är dom mer raka byxorna och det står inte Polis på tröjan.
JockeGbg skrev: Mitt försäkringsbolag rekommenderade därför att de istället skulle ta skadan på min vanliga vagnskadeförsäkring och det gick hur smidigt somhelst. Fick ett skadenummer och sedan bara att åka till verkstan och få gjort jobbet. Behövde inte ens göra nån skadebesiktning. Jag betalade 2000 i självrisk och någon bonus har jag inte heller förlorat.Skillnaden är ju att hans bil är så pass ny att han inte själv betalar Vagnskadeförsäkringen.
Men tillvägagångssättet kan ju variera berende på försäkringsbolag. (Jag har inte Volvia)
erik38 skrev:Hur sannolikt är det att man får skadan bedömd som parkeringsskada om man saknar vittne och han/hon som skadat bilen på parkeringen stuckit?Liten om det inte ligger glas eller annat som styrker att bilen skadads på platsen.