Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av B4B
Här finns ett alternativ, du sparar några kronor jämfört med ett spjällhus från Volvo :lol:
http://www.atech2.com/sw156.asp
av Larzan
Att ETS-lampan lyser kan bero på LMM också.
Fick avbryta en juste semesterresa då lampjäveln tändes precis då vi kom till Danmark.
Användarvisningsbild
av JeppeM
Funkade inte att bryta strömmen :(
Fick aldrig tid till att vare sig lämna in bilen eller fixa nått att läsa av koderna med själv.
Så jag tänkte att jag bara skulle besiktiga skiten med lampan tänd och sen ta min "månad" till att lämna in den på verkstad. Och sagt och gjort , besiktigade den med lampan tänd och rullar ut med blankt papper :D
Så oxå sket dom i lampan eller så missade dom att notera att den lös.
Känns skönt att besiktnings stressen är över så jag i lung och ro kan ta reda på varför lamp jä**ln lyser till att börja med.

/nöjd SBP kund 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
bilprovningen är det störsa skojarna i branchen.Grattis 8)
Användarvisningsbild
av Claes74
egentligen så skall inte bp ha något att säga om lampan så länge inte avgasvärdena är uppåt väggarna.

Lägg du pengat på en läsare från biltema, passar canbus.
Som grammse sa så kostar den kanske lika mycket som en felsökning hos bilia men du kan knappast komma tillbaks med kvittot om lampan lyser igen om 2 månader och slippa betala 8)

som svar på första inlägget så fungerar Vol-fcr bra på 99:orna på alla system förutom motorstyrsystem :???: för det har canbus system på din bil.
och tyvärr så brukar det ju vara det som är mest intressant.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?