Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
S80 - Jaguar XF, BMW 5-serie, Audi A6 m.fl
S60 - BMW 3-serie, Audi A4, MB C-klass m.fl

S40 blir överflödig och skrotas. En ny V50 (alltså en "S60-kombi") läggs till.
Användarvisningsbild
av halmstaden
.. och hur blir nya S60 i längd i förhållande till nuvarande (460cm) ?
Baksätet lär ju bli större också.

När kommer C30 4-dörrars ? Känns som Volvo mister lite kunder där, som tar A3, BMW 1, Golf istället.

/M
Användarvisningsbild
av Tomas88
VolvoBM skrev: Men varför de satsar pengar på en s60 när de redan har en s40 och en s80, det är för mig ett mysterium. Den känns helt onödig i storleken......
Har för mig jag har hört att S60 var den Volvomodell som sålde mest i världen.
I så fall kan det ju vara dumt att sluta tillverka den.
av Linqid
dibb skrev:hoppas dom fixar inredningen i s80 så att den liknar xc 60!
Hellre tvärtom, om jag får bestämma. Jag är fortfarande något så fruktansvärt besviken på hur man kunde göra en sådan tafflig lösning som man gjort med navigatorn i XC60. Förutom att det enbart sitter en svart plastbaffa där om man inte pungar ut för navin så tvingas man oavsett ha den fula skärmen ovanpå med grafik från en Commodore64.. ??:-/ Och varför sitter skärmen inte i mitten?

Hoppas dom fixar detta till faceliften, gärna tidigare.. :roll: Värre än BMWs dubbelpuckel! Synd på en så i övrigt snygg interiör!

(Inte för att jag är eller någonsin kommer vara spekulant på en XC60 men man vill ju att de ska göra så bra bilar som möjligt..)
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Tomas88 skrev:
VolvoBM skrev: Men varför de satsar pengar på en s60 när de redan har en s40 och en s80, det är för mig ett mysterium. Den känns helt onödig i storleken......
Har för mig jag har hört att S60 var den Volvomodell som sålde mest i världen.
I så fall kan det ju vara dumt att sluta tillverka den.
Den kanske säljs mest, men den är ju äldst i familjen tillsammans med XC90. Därför tyckte jag att den borde "försvinna". S80 och V70 är ju lika i storleken, så även V50 och S40, fast det borde kanske vara V50 och S60 för att matcha den ev logik som de har i namngivningen av serien....
Användarvisningsbild
av VolvoBM
XC90_Executive skrev:S80 - Jaguar XF, BMW 5-serie, Audi A6 m.fl
S60 - BMW 3-serie, Audi A4, MB C-klass m.fl

S40 blir överflödig och skrotas. En ny V50 (alltså en "S60-kombi") läggs till.
S80 kontra de andra stämmer väl ganska väl, men är inte S40 mer lik de andra i storlek än S60? De som jag har suttit i stödjer den tanken. S60 är i mina ögon lite större än VMW:s 3:a eller Audis A4:a.
av Micke008
Jag tror nya A4 är större än S60, BMWs bil är väl också större.
Har dock inte kollat så nog, man om man går på känsla så känns en S40 som en billig ford... Volvo S60 andas mer kvalité

S40 är en lågpris bil som tävlar med ford och opel, det är ingen bil som man vill ha!
Användarvisningsbild
av halmstaden
A4 --> 470cm
BMW 3 --> 453cm
S40 --> 448cm
S60 --> 460cm

Nu säger inte yttermåtten så mycket egentligen, men alla vet ju att S40 och S60 är duktigt små i baksätet, liksom BMW 3. Hur A4 är vet jag inte.
Tycker inte det är något fel på S40, det är ju samma inredning som V50 och det är ju inget fel på den...:roll:
av Tele58
Gällande kommande S60:n så är ju den konceptbil som Volvo tagit fram urvass, liknar den produktionsfärdiga S60:n konceptet så är det bara att lyfta på hatten!
En S60 med nya 1,6GTDI motorn ska enligt uppgift (ams) dra runt 0,5 liter milen...mmm låter klockrent i mina öron.
Om den nya S60:n håller vad konceptet lovar så hamnar den högt på min lista nästa gång det är dags att byta tjänstevagn.

Ha ett Gott Nytt År!
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]