I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Funk skrev:
Ståhl skrev:man tackar för alla vettiga tips :D
En del har rett ut sig i huvet åt mig nu.

Men var hittar jag en fullflödesoljepump då? :|
KG har.. kolla i listan nedan.
http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf

Jag kan rekommendera KG, köpte en hel del därifrån för länge sedan.

/Thomas
Jo KG har en J*VLA massa prylar.

Men snart är det dags att börja sätta igång med trimningen.

Dock kanske det blir lite ändringar på setupen.
Funderar på om man kanske ska köra med singelweber med dubbla portar? Dock vet jag att dom är svåra att bestycka rätt.
Och troligtvis köra utan extraktorgrenrör, istället kapa av en liten bit av första biten av avgasröret och svetsa på 2,5" fläns där. Sen troligtvis så får jag en D-kam av en polare. så blir nog att köra med den.
Jag försöker hålla mig på sån liten budget som möjligt. Och få tag på fullflödesoljepump och alufördelare och stålkamdrev.

Går det att sätta dubbla stromberg på insug för dubbla SU? :|
av Frownlayer
Om du köper/har ett misab insug från kg till 36/36dcd så passar inte kgs extractorrör... jag vet dock inte om något annat passar heller...
ja. det går att sätta buddla stromberg istället för su... men du får bygga om lite för att synka dem...
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:Om du köper/har ett misab insug från kg till 36/36dcd så passar inte kgs extractorrör... jag vet dock inte om något annat passar heller...
ja. det går att sätta buddla stromberg istället för su... men du får bygga om lite för att synka dem...
Inte tänkt köpa varken insug eller extraktorgrenrör på KG. Har troligtvis hittat bättre begagnade grejer.

Du menar med gasreglage?
av Frownlayer
om du inte lyckas så tag på de två strombergarna som sitter på b20b, så måste du bygga och reglaget/länkaget så du kan synka förgasarna... varför inte skaffa ett insug som passar till stormbergare så blir det lättare...
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:om du inte lyckas så tag på de två strombergarna som sitter på b20b, så måste du bygga och reglaget/länkaget så du kan synka förgasarna... varför inte skaffa ett insug som passar till stormbergare så blir det lättare...
Jo jag menade sånna strombergare, har några sådana liggandes så.
175CD eller vad dom heter..
Men om du menar sånna insug som har dem där fyrkantiga flänsarna för förgasarna så passar ju Su på dom också? eller? :|
av Frownlayer
ja de passar ju på flänsen... men hur det är med gasen vet jag ej... har du många av en sort, eller har du en huvudstromberg och en sekundär.(de ser olika ut vid reglaget.)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:ja de passar ju på flänsen... men hur det är med gasen vet jag ej... har du många av en sort, eller har du en huvudstromberg och en sekundär.(de ser olika ut vid reglaget.)
hmm okej, så det enda som skiljer dom åt är att reglaget är olika? :|
av Frownlayer
jag är inte expert på de förgasarna, men jag har för mig att de kan vara spegelvända... kanske olika bestyckade...
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:jag är inte expert på de förgasarna, men jag har för mig att de kan vara spegelvända... kanske olika bestyckade...
Hmm okej.. lär väll inte göra något om dom är likadana när det gäller reglaget heller? är väll bara att göra om resten av reglaget litegrann.
Varför ska dom vara olika bestyckade ? det fattar inte jag. ??:-/
av Frownlayer
jag menar inte att förgasarna som ska sitta på bilen samtidigt ska vara bestyckade olika... det kan vara skillnader mellan 2st stromberg b20a och ett par stromberg b20b...
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]