- tor 11 dec 2008, 19:09
#241183
Utöver motortypens fördelar är dieselolja är dessutom billigare att tillverka än bensin, som behöver raffineras längre.
Men alla bör naturligtvis få köra med vilka motorer de vill. Bensin, diesel, etanol, gummiband... jag bryr mig inte så länge de betalar sitt eget bränsle.
XC90_Executive skrev:Att sätta i en mindre effektiv motor är inte ett speciellt bra sätt att få bra variation på bilmodeller. Dieselcykeln är av naturen mer effektiv än ottocykeln. Och dieselmotorn passar till alla möjliga bil (och -lastbil) modeller. Undantaget kanske extremt viktkänsliga applikationer som typ formel 1. Men även inom racing börjar det så smått köras med diesel. Audi har vunnit Le Mans de senaste tre åren med sin R10 TDI.
Vi kanske bara ska ha en bilmodell också eftersom alla vill köra samma bil? :roll:
Utöver motortypens fördelar är dieselolja är dessutom billigare att tillverka än bensin, som behöver raffineras längre.
Men alla bör naturligtvis få köra med vilka motorer de vill. Bensin, diesel, etanol, gummiband... jag bryr mig inte så länge de betalar sitt eget bränsle.
745 B230F 1998
Såld: 945 S B230FD M47 1995
Såld: 945 S B230FD M47 1995