Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Noodles skrev:Brickebacken är som vår stads 'Tjärna Ängar' om jag förstått mina gamla lumparkompisar rätt....
(studenter, invandrare och annar slödder)

Hoppas han återfår bilen i körbart skick!
Sådana stadsdelar (med samma typ av klientel) har vi gått om i Göteborg oxå. Problemet är att pundar jävlarna skiter ju inte bara där de bor utan söker sig ju till andra stadsdelar oxå :-(O) & där blir vanliga skötsamma bil ägare av med sina bilar alternativt får inrott.
Offentlig avrättning av dessa biltjuvar mitt på torget precis som de har i vissa andra länder vore passande!
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Jadu det där var en historia i sig!

Polisen ringde och sa att dom hittat bilen och att dom självklart avmarkerat den som stulen så det var ingen risk att han skulle bli stoppad när han körde hem den.
Han åker till andra sidan av Örebro där polisen sagt att den står, men han hittar ingen bil. Så han ringer till polisen och får prata med en av dom som varit där och hittat bilen och det visar sig att han står precis där den hade stått.
Så hade polisen istället haft span på parkeringsplatsen en timme så hade dom antagligen fått fast tjuvarna eftersom dom nu tagit bilen och kört vidare (en bil som nu inte ens var registrerad som stulen längre).

I alla fall så har han nu hittat bilen själv, då stod den parkerad i brickebacken inte särskilt långt därifrån den blev stulen. Han har nu ställt den i garage.

Vänster bakdörr sönderbruten, dörrhantaget på förrardörren totaldemolerad inkl mekanismen innuti, tändningslåset trasigt, stereon borta samt att det ser ut som en jordbävning gått lös i bilen.

mvh
Anders
Intressant konstaterande WannabeeGBG :-)-)

Men frågan lyder HUR vi ska bära oss åt för att eliminera dessa parasiter? Det rättsskyddande systemet tycks inte kunna göra sig av med dom, däribland den svenska polisen. Tyvärr tror jag inte de har någon som hellst prioritet, såvida läget inte är akut eller möjlighet finns att de kan tas på bar gärning under pågående brott.

Kruxet sedan, är att vi är så godtrogna och snälla här i Sverige så de straff som tilldelas gör ingen större effekt på sånna här människor. Således är de fortfarande pundare när de kommer ut igen, och fortsätter härja fritt... tex. sabba våra bilar, och vi får ta smällen. Det är en stor ond cirkel som måste brytas, och detta är nog bara något våran egna regering kan påverka i slutändan. Helt enkelt vissa omprioriteringar i systemet!

Sen ska jag inte stryka under mattan att jag själv inte drar mig en sekund när jag får chans att trycka dit ett sånt as! Men som skrivet ovan, känns det lönlöst att påkalla polis. Det löser situationen tillfälligt, men ingen helhetslösning. Och gör vi något åt det själva, åker vi själva in... Riktigt fin moral vi lever i!
metalHJ skrev:Intressant konstaterande WannabeeGBG :-)-)

Men frågan lyder HUR vi ska bära oss åt för att eliminera dessa parasiter? Det rättsskyddande systemet tycks inte kunna göra sig av med dom, däribland den svenska polisen. Tyvärr tror jag inte de har någon som hellst prioritet, såvida läget inte är akut eller möjlighet finns att de kan tas på bar gärning under pågående brott.

Kruxet sedan, är att vi är så godtrogna och snälla här i Sverige så de straff som tilldelas gör ingen större effekt på sånna här människor. Således är de fortfarande pundare när de kommer ut igen, och fortsätter härja fritt... tex. sabba våra bilar, och vi får ta smällen. Det är en stor ond cirkel som måste brytas, och detta är nog bara något våran egna regering kan påverka i slutändan. Helt enkelt vissa omprioriteringar i systemet!

Sen ska jag inte stryka under mattan att jag själv inte drar mig en sekund när jag får chans att trycka dit ett sånt as! Men som skrivet ovan, känns det lönlöst att påkalla polis. Det löser situationen tillfälligt, men ingen helhetslösning. Och gör vi något åt det själva, åker vi själva in... Riktigt fin moral vi lever i!

Word! :evil:
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]