- mån 19 jul 2010, 14:48
#428661
När du vrider på tändningen så får styrenheten (den stora) med 55 stift batterispänning på stift 53, samtidigt får kombinationsrelät (den med 15 + 4 stift) batterispänning på stift 4 (av 15). När detta sker, så ska kombinationsrelät aktiveras (av styrenheten) så att relät ger spänning till stift 15 (på det 15-poliga kontaktstycket) inte att blandas ihop med kombinationsreläts kontakt. Stift 15 har en röd-vit kabel som skiftar till röd efter kontaktstycket.
Du ska dessutom ha 0 ohm mellan stift 1 och 15 på samma kontaktstycke.
MrTurbo skrev:Den där"dosan" med 15 + 4 stift som sitter på sidan av box, vad e det?Det är den som *pettson* ville att du skulle mäta spänningen på stift 4. Den boxen är ett s.k. kombinationsrelä.
När du vrider på tändningen så får styrenheten (den stora) med 55 stift batterispänning på stift 53, samtidigt får kombinationsrelät (den med 15 + 4 stift) batterispänning på stift 4 (av 15). När detta sker, så ska kombinationsrelät aktiveras (av styrenheten) så att relät ger spänning till stift 15 (på det 15-poliga kontaktstycket) inte att blandas ihop med kombinationsreläts kontakt. Stift 15 har en röd-vit kabel som skiftar till röd efter kontaktstycket.
Du ska dessutom ha 0 ohm mellan stift 1 och 15 på samma kontaktstycke.
Tidigare ägare av en 945 GL, -91, B230FB, M47.