Då jag tyvärr inte fick tid till att fixa ett mektips på detta så har du en annan förklaring här... (är på jobbet nu :o )
A (skruv T25): I hjulhuset sitter det en T25 torx skruv som spänner fronten bakåt denna får du lossa och sen "trycka" den frammåt så du märker att du kan dra stötfångaren lite utåt bort från bilen. Svårt att förklara men det borde fixa sig, akta lacken bara.
A (skruv Nv 12): Bakom listen sitter det en M8 bult 12bultskalle som man måste lossa, lossa listen försiktigt med ett fiskben, eller med något som inte repar lacken vissa lister sitter hårt, sen skruvar du bara ur skruven, en på varje sida.
B (nit) : är jag inte säker på¨hur du har det på 05- fronten eller hur det är på 00-04 heller vissa har en nit sitter här vissa har det inte. Har du en så får du borra ur den.
C (clips): öppna motorhuven dessa 6 "clips" kan du inte missa sitter i överkanten av fronten, tryck ner mitten sprinten tills ett klick hörs, (OBS dessa ska inte tryckas hela vägen igenom bara en liten bit) sen pillar du loss dem.
Sen behöver du hjälp, ta tag vid hjulhuset där du lossade T25an dra fronten rakt ut åt sidan tills den går förbi mothållet (plasten) sen drar du den frammåt, gärna bägge sidorna samtidigt men går även att göra en i taget, sen har du dimmljus får du lossa dessa kontakter sen har du motorvärmare så får du nog låta fronten sitta kvar och bara vika ut den på andra sidan, då motorvärmarkabeln går in under motor. Sen sitter väl ävenspolarslangen för ljuset där som du får lossa, finns snabb kontakter vid pumpen och vid förgreningen ut i stötfångaren..
Tror inte jag glömt nått nu har jag det får någon gärna påminna mig!!