Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hhm.... Volvo anser att de utan vidare kan pissa på alla svenska volvo ägare...medans man pga konkurrens & en mycket viktig marknad i USA väljer att stå för den amerikanske kundens kostnad vad det gäller utbyte av en UNDERMÅLIG del.

Jag missunnar inte alls amerikanska volvo ägare att få delen utbytt utan kostnad utan anser att ALLA volvo ägare har rätt till detta....oavsett vilket land man bor i.

Detta är ett ypperligt exempel på hur svaga & mesiga vissa företag betraktar den svenske kunden. Inte nog med att Volvo väljer att sätta ny priset högre för en Volvo i Sverige än i USA (återigen, svenske kunden kan man spotta på) så skyller man bekvämt ifrån sig allt ansvar i Sverige på återförsäljarna..... Mycket dåligt agerande från Volvo´s sida !

Om Volvo vill behålla sina trogna återkommande svenska kunder så behöver de illa kvickt ändra attityd & följa den policy som andra biltillverkare VÄLJER att ha i Sverige..... annars kommer kunderna att vara otrogna :wink: .

Undertecknad älskar sin Volvo MEN, tycker inte om att bli trampad på & kan därför mycket väl tänka sig ett annat bilmärke nästa gång det blir dags att byta bil....förutsatt att kvalitet & service är bättre än det Volvo för närvarande erbjuder.... & vi vet alla att det finns gott om konkurrenter som erbjuder just detta.
Denna självgoda inställning som Volvo´s ledning lagt sig till med är beklämmande då de hade vunnit så mycket mer på att måna om sina svenska kunder. Detta gäller över hela brädet & inte bara garanti ärenden.
Här nedan finner ni ett "påstående" skrivet av "MartinS" ang att det visst skall gå att skicka in ett Boschspjäll där det tidigare suttit ett MM.... Ligger det någon sanning i det?
Man kan ju annars i ett flertal inlägg läsa att det är omöjligt...

//Jon-Evert

Sparkz skrev:
Vet inte alls hur det ser ut i Bosch spjällhus, men det är en helt annan konstruktion. Det går alltså inte att byta från MM till Bosch.

MartinS skrev: 22 mar 2007, 10:17
Det går alldeles utmärkt, bara att ladda ny programvara också så är saken biff.

/martin-->> Kör V70 2.4T-01 till vardags och Kadett GSi 16v på bana. <<--
MartinS
Bensin i blodet "

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har faktiskt inte kollat vilken tilverkare det är på gamla eller nya utförandet på ETM:erna (har inte varit intresant för mig)
men som jag skrev så funkar nya utförandet mättrre, vilket fabrika det har vet jag inte.
deet jag vet är att ni inte kan stoppa in en ETA som kom 2002 o frampåt
CarMan skrev:Finns det fortfarande bilar med problem? Det var länge sedan jag såg en bil med problem.
vist kan man göra rent spjället själv, inga problem. det är ju bar bra att det är rent där. men framförallt så ska man kolla att vevhusventilationen funkar som den ska (detta är en av sakerna som altid görs isamband med ETM byte på garantin. (tror inte alverkstäderna gör detta, så det är inte konstigt om dom är billigare på jobbet)

har man bytt gas spjället 4 ggr, så har man alla gånger byt fel sak...

Hmmpf! ...Kan bara konstatera att jag sedan 7 veckor står i kö för ett nytt spjäll, när jag ställde mig i kö somras var det 278 personer före mig i kön så nog kan det inte vara helt ovanligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
vadå i kö ?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det var ju ett tag sedan jag råka ut för en bil som vi var tvungna att byta på, så jag visre inte att det var rest på dom.
sist jag bytta fick jag hem en på samma dag.

hur längesedan beställde du den?
Hej!

Mitt gammalt spjäll har bytts i tisdags. I mandags har det nya ordrats fran (auktoriserat) verkstan.
Jag är fran Bremen/Tyskland och kör en V70 Bi-Fuel Summum 05
Verkstadsmannen sade att det kunde ta 2 dagar därför att det kommer direkt fran Sverige, men det blev bara en dag.
Har det nog med ngn tilldelning att göra?

Tack för övrigt för ett underbart forum

mvh, Manfred
Användarvisningsbild
av CarMan
Har man en bil står kan man skicka en VOR order, den kostar betydligt mer pengar. men då får man delen direkt från tilverkningen, innen den går till dt normala lagret. alternativt att man får delen från monteringsfabriken (denna del kan ej komma från en monteringsfabrik)

VOR andvänder man bara i Nödfall.
Kalle173,

Det du skriver låter helt SJUKT!

Har du väntat i SJU veckor på ett nytt spjäll, 278 före dig i kön???? :shock:

Du behagar skämta med oss!?!?!?

Har Sveriges lager av ETMér exporterats till USA för att tillfredställa jänkarna eller?

//Jon-Evert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!