- fre 19 sep 2008, 09:15
#218981
Hhm.... Volvo anser att de utan vidare kan pissa på alla svenska volvo ägare...medans man pga konkurrens & en mycket viktig marknad i USA väljer att stå för den amerikanske kundens kostnad vad det gäller utbyte av en UNDERMÅLIG del.
Jag missunnar inte alls amerikanska volvo ägare att få delen utbytt utan kostnad utan anser att ALLA volvo ägare har rätt till detta....oavsett vilket land man bor i.
Detta är ett ypperligt exempel på hur svaga & mesiga vissa företag betraktar den svenske kunden. Inte nog med att Volvo väljer att sätta ny priset högre för en Volvo i Sverige än i USA (återigen, svenske kunden kan man spotta på) så skyller man bekvämt ifrån sig allt ansvar i Sverige på återförsäljarna..... Mycket dåligt agerande från Volvo´s sida !
Om Volvo vill behålla sina trogna återkommande svenska kunder så behöver de illa kvickt ändra attityd & följa den policy som andra biltillverkare VÄLJER att ha i Sverige..... annars kommer kunderna att vara otrogna
.
Undertecknad älskar sin Volvo MEN, tycker inte om att bli trampad på & kan därför mycket väl tänka sig ett annat bilmärke nästa gång det blir dags att byta bil....förutsatt att kvalitet & service är bättre än det Volvo för närvarande erbjuder.... & vi vet alla att det finns gott om konkurrenter som erbjuder just detta.
Denna självgoda inställning som Volvo´s ledning lagt sig till med är beklämmande då de hade vunnit så mycket mer på att måna om sina svenska kunder. Detta gäller över hela brädet & inte bara garanti ärenden.
Jag missunnar inte alls amerikanska volvo ägare att få delen utbytt utan kostnad utan anser att ALLA volvo ägare har rätt till detta....oavsett vilket land man bor i.
Detta är ett ypperligt exempel på hur svaga & mesiga vissa företag betraktar den svenske kunden. Inte nog med att Volvo väljer att sätta ny priset högre för en Volvo i Sverige än i USA (återigen, svenske kunden kan man spotta på) så skyller man bekvämt ifrån sig allt ansvar i Sverige på återförsäljarna..... Mycket dåligt agerande från Volvo´s sida !
Om Volvo vill behålla sina trogna återkommande svenska kunder så behöver de illa kvickt ändra attityd & följa den policy som andra biltillverkare VÄLJER att ha i Sverige..... annars kommer kunderna att vara otrogna

Undertecknad älskar sin Volvo MEN, tycker inte om att bli trampad på & kan därför mycket väl tänka sig ett annat bilmärke nästa gång det blir dags att byta bil....förutsatt att kvalitet & service är bättre än det Volvo för närvarande erbjuder.... & vi vet alla att det finns gott om konkurrenter som erbjuder just detta.
Denna självgoda inställning som Volvo´s ledning lagt sig till med är beklämmande då de hade vunnit så mycket mer på att måna om sina svenska kunder. Detta gäller över hela brädet & inte bara garanti ärenden.
V70n Bi-Fuel -03 Automat