Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
riha skrev: "ansjo" jag hade nog ställt frågan till Volvo och hört med dem, eller till en bra däckfirma, de flest adäckfirmor säljer ju också fälgar.
Det blir nog till att göra det, men eftersom jag är lite Volvobög :lol: så vill jag gärna ha Volvos originalfälgar därav min frågeställning.
Jag har frågat på Volvo här i stan, men tyckte inte de var riktigt hjälpsamma då de hellre ville sälja nya fälgar med däck till mig direkt från butiken utan att förklara vilka modeller jag kan välja mellan....
av riha
kave skrev:
riha skrev:Satan, det är 6,7 % skillnad mellan de kommande sommardäcken och mina befintliga vinterdäck, gränsen går vid 5% skillnad enligt lagen.
Jaja, då blir det nya fälgar o gummi till vintern.
Onej, då kanske vi måste ha 17" alufälgar till vinterhjulen med :)
hehehe, ja, stackars oss.
Användarvisningsbild
av Korny
kave skrev:
riha skrev:Satan, det är 6,7 % skillnad mellan de kommande sommardäcken och mina befintliga vinterdäck, gränsen går vid 5% skillnad enligt lagen.
Jaja, då blir det nya fälgar o gummi till vintern.
Onej, då kanske vi måste ha 17" alufälgar till vinterhjulen med :)
He,he tycker mina Canicula med Nokian WR 225/50 -17 funkade utmärkt de få mil jag fick köra i vintras, otroligt lätta att hålla rena.

Mvh David

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]